اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مجتهدشبستری:

همه تحصیل‌کرده‌ها انتظار پشت میزنشینی نداشته باشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نباید در جامعه همه تحصیل‌کرده‌ها انتظار پشت میزنشینی داشته باشند؛ چنانکه در همه کشورهای متمدن و مترقی همه مردم تحصیل کرده‌اند و در عین حال به کارهای دیگری مشغولند.

همه تحصیل‌کرده‌ها انتظار پشت میزنشینی نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در جلسه دیدار مدیران و مسئولان تعاون استان با ایشان اظهار کرد: دین اسلام در عین حال از تلاش کارگران تقدیر می‌کند و کسانی را که برای تامین معاش خود و خانواده تلاش می‌کنند همسنگ مجاهدان فی‌ سبیل‌الله می‌داند.

وی افزود: قانون تعاون که در سال 1370 به تصویب مجلس رسید اقتباس شده از دستورات دین مبین اسلام بود که برای ایجاد امکانات و شرایط لازم برای کسانی که قادر به انجام کار هستند ولی وسایل کار ندارند به وجود آمد. بر این اساس وظیفه دولت اسلامی است که زمینه‌های اشتغال را در جامعه فراهم آورد.

امام جمعه تبریز پیشگیری از تکاثر ثروت در دست عده‌ای محدود را از دیگر اهداف قانون تعاون عنوان کرد و افزود: ایجاد تکاثر ثروت باعث به وجود آمدن اختلاف طبقاتی می‌شود که اسلام با این موضوع به شدت مبارزه می‌کند و خواستار توسعه عدالت اجتماعی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت را دیگر هدف قانون تعاون ذکر کرد و خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها وسیع‌ترین شبکه اشتراک و دخالت مردم در امور جامعه هستند و معنی مردم‌سالاری دینی نیز همین است.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم اسلام(ص) که فرمودند: اگر اجتماع کنید دل‌های شما به هم نزدیک می‌شود، ادامه داد: توسعه و تحکیم مشارکت و تعاون عمومی بین مردم علاوه بر فواید اقتصادی، آثار معنوی ارزشمندی از خود به جا می‌گذارد و باعث ایجاد اتحاد، صمیمیت، یکپارچگی و وحدت رویه بین امت می‌شود و در نتیجه سرافرازی و پیروزی قاطع نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول