اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان:

85 درصد جمعیت استان اصفهان شهر‌نشین هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه شهر‌سازی استان اصفهان گفت: کم‌تر از 15درصد جمعیت استان اصفهان استان‌نشین و بیش از 85 درصد جمعیت استان نیز شهرنشین هستند و اصفهان از نظر ضریب نفوذ اینترنت رتبه دوم را در سطح کشور دارد.

85 درصد جمعیت استان اصفهان شهر‌نشین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود محمود‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: استانی با شهر‌های امن و سالم و کم‌ترین سرانه جرم و جنایت از ویژگی‌های چشم‌انداز سند راهبردی مسکن و عمران شهری استان اصفهان در برنامه پنجم توسعه است.

وی با اشاره به اینکه همچنین بر اساس این سند از استانی با شهر‌های شهروند‌مدار برخوردار می‌شویم، اضافه کرد: بر اساس این سند آینده استان با مشارکت شهروندان ترسیم و محقق می‌شود و استان از شهر‌هایی با منابع مالی خود‌کفا، دارای درآمد پایدار با گردش مالی بالا و جاذب سرمایه برخوردار می‌شود.

مدیرکل راه شهر‌سازی استان اصفهان تصریح کرد: کم‌تر از 15 درصد جمعیت استان اصفهان استان‌نشین و بیش از 85 درصد جمعیت استان نیز شهرنشین هستند و اصفهان از نظر ضریب نفوذ اینترنت رتبه دوم را در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 12 درصد از مناطق استان کوهستانی است، ادامه داد: همچنین 55 درصد از استان از مناطق کویری و 32 درصد از استان نیز از مناطق جلگه‌ای است.

محمود‌زاده با بیان اینکه بیشترین جمعیت استان در کم‌ترین مساحت جلگه‌ای ساکن هستند، تاکید کرد: همچنین مناطق کوهستانی رو به تخلیه هستند و استان اصفهان رتبه سوم جمعیت کشوری را دارا است.

وی به تصویب سند راهبردی بخش مسکن و عمران شهری استان اشاره کرد و افزود: این سند با چشم‌انداز برخورداری جوامع شهری استان از امنیت، سلامت، رفاه و بهره‌مندی از محیط زیست مطلوب تدوین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان این سند را مبتنی بر توسعه متوازن، پایدار و همه‌جانبه در مناطق و نواحی متناسب با ویژگی‌های فرهنگی، جغرافیایی و طبیعی استان دانست و گفت: ناتوانی خرید و تملک خانوارهای کم‌درآمد و آسیب‌پذیر در مالکیت مسکن، کمبود واحدهای مسکونی و رایج بودن شیوه‌های ساختمان‌سازی کم‌دوام از جمله چالش‌های عمده در راستای توسعه در بخش مسکن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تصویب و ابلاغ قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن، توان بالقوه جذب سرمایه‌های ملی، کاهش نرخ رشد جمعیت استان، حمایت صریح دولت از تولید حرفه‌ای و صنعتی مسکن از فرصت‌های توسعه مسکن است، اظهار کرد: وجود مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در راستای شکل‌گیری کریدور علم و فناوری از اصلی‌ترین قابلیت‌های توسعه استان است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول