اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دزفول در مجلس:

ناکارآمدی شورای امنیت برای همه آشکار است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: ناکارآمدی شورای امنیت برای همه آشکار شده و تحول در این سازمان غیرقابل انکار است.

ناکارآمدی شورای امنیت برای همه آشکار است

عباس پاپی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: ناکارآمدی شورای امنیت برای همگان آشکار شده و لازم است اعضای جنبش عدم تعهد، تحرک بیشتری برای جلوگیری از دیکتاتوری چند کشور خاص داشته باشند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی شورای امنیت به لانه فساد سیاسی در جامعه بین‌الملل مبدل شده و به این دلیل باید این حاشیه امن استکبار از بین رود.

پاپی‌زاده تأکید کرد: امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست که چند کشور زورگوی غربی از فرصت حضور دائم در شورای امنیت برای پیگیری منافع نامشروع خود علیه ملت‌ها سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود: زمانی که آمریکا، اسرائیل و انگلیس با تطمیع، تهدید و شیوه‌های مختلف تمام تلاش خود را برای برگزار نشدن این اجلاس کردند ایران اسلامی توانست اجلاس فوق را با حضور هشت هزار نفر از سران کشورهای عضو با پوشش خبری 2 هزار خبرنگار برگزار کند.

 

این مسئول اجلاس کشورهای عدم تعهد را پس از سازمان ملل بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی دانست و از استعمارزدایی، برقراری مناسبات سیاسی و اقتصادی آزاد، ایجاد صلح و امنیت، وحدت و برقراری عدالت به عنوان برخی از مهم‌ترین آرمان‌های این جنبش یاد کرد.

پاپی‌زاده گفت: تهدید سران و شخصیت‌های برجسته سیاسی دنیا در حضور نیافتن در اجلاس تهران از سوی آمریکا و اسرائیل مؤثر واقع نشد و در فضای برگزاری اجلاس تهران شاهد آن بودیم که دبیرکل سازمان ملل متحد و برخی دیگر از سران با وجود همه تهدیدها در این اجلاس حاضر شد.

پاپی‌زاده متذکر شد: برگزاری این اجلاس در کشور ما سند افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و فرصت سه ساله ریاست جمهوری اسلامی ایران بر این اجلاس فرصت خوبی برای فعال‌تر شدن دیپلماسی ما در فضای جامعه جهانی خواهد بود.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول