اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سیزدهم تا شانزدهم هفته جاری رخ می‌دهد

حضور فارس با 65 طرح در نمایشگاه علم تا عمل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری فارس گفت: 65 طرح از استان در نمایشگاه «علم تا عمل، فناوری و تجاری‌سازی در عرصه ملی» در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

حضور فارس با 65 طرح در نمایشگاه علم تا عمل

سید آیت‌الله رزمجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: تقارن سومین جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل با برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران باعث شد این جشنواره در هفته جاری و در ادامه هفته دولت برگزار شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در فرآیند اجرایی این جشنواره و نمایشگاه بر گسترش و تعمیق مبانی همکاری و تعامل بین مراکز استانی به ویژه دفاتر نخبگان، پارک‌های علم و فناوری و کارگروه پژوهش، فناوری و نو‌آوری استان‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکید شده است.

وی افزود: 65 طرح از استان فارس که از علم به محصول تبدیل شده‌اند در محل مصلی تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

رزمجو تصریح کرد: این طرح‌ها بیشتر در زمینه کشاورزی، فناوری و پزشکی هستند و از تمام مدیران دستگاه‌ها، پژوهشگران و علاقمندان دعوت می‌شود تا برای بازدید از فضای 400 متری نمایشگاه فارس در این نمایشگاه حضور یابند.

وی افزود: این جشنواره بیشتر بر روی طرح‌هایی تمرکز دارد که در آستانه تجاری‌سازی هستند و اکثر غرفه‌ها به شرکت‌های دانش‌‌بنیانی که طرح‌های خود را به مرحله تولید و تجاری‌سازی رساند‌ه‌اند، اختصاص دارد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس در ادامه با بیان اینکه به طرح‌های برتر و برگزیده ملی و استانی جشنواره ملی "علم تا عمل" تسهیلات اعطا می‌شود، گفت: در این جشنواره علاوه بر معرفی دستاوردهای مراکز پژوهشی، شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان غیردولتی برای تکمیل و توسعه زنجیره تجاری‌سازی، دستاوردهای ارائه شده در سطح ملی و استانی رتبه‌بندی می‌شوند و از صاحبان طرح‌های برتر تقدیر به عمل می‌آید.

به گفته این مقام پژوهشی، سال گذشته بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان طرح پژوهشی در این استان مصوب شد که از دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، اوقاف، بنیاد شهید و ... بود و اینکه این دستگاه‌ها توانستند از بودجه پژوهش استفاده کنند، جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: پژوهش‌هایی که قابلیت وارد شدن به عرصه صنعت و تجاری‌سازی را داشته باشند توسط دفتر پژوهش استانداری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، جشنواره و نمایشگاه ملی "علم تا عمل، فناوری و تجاری‌سازی در عرصه ملی "به مدت سه روز در تهران توسط حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول