اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ساری:

سخنان رهبری در اجلاس نم باید منشور شود

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه مردم ساری گفت:‌ علاوه بر دستاوردها، سخنان رهبری در این اجلاس باید منشور و یک دستورالعمل برای غیرمتعهدها باشد.

سخنان رهبری در اجلاس نم باید منشور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مرکز مازندران، اظهار داشت:‌ هفته دولت، مناسبت خوبی است که خدمات دولت‌ها برای مردم بازگو شود.

وی بابیان اینکه کشور با وجود تحریم‌ها ، توقف نکرده و مشغول حرکت است، تصریح کرد:‌ از کلیه‌ دولت‌هایی که آمدند و خدمت کردند، سپاسگزاری داریم.

طبرسی با اشاره به اینکه خداوند دولت‌ها را در مسیر شهید رجایی قرار دهد، افزود:‌ ساده و خدمتگذار باشند و رفت و آمدها  آنها اثر نکند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها مانند انسان معمولی و ساده زندگی کنند، متذکر شد:‌ شهید رجایی سنگ‌بنای ساده زیستی را در دولت گذاشت و بسیاری از تجملات را حذف کرد و امیدواریم این تفکر رجایی و بسیجی به ویژه در شرایط تحریم بیشتر رعایت شود تا از شرایط تحریم عبور کنیم.

‌نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به برگزاری جنبش غیرمتعهدها در تهران و حضور بیش از 120 کشور، خاطرنشان کرد:‌ این کشورها پیکره تشکیل‌دهنده سازمان ملل و شورای امنیت هستند.

وی با بیان اینکه دشمن روی برگزاری این اجلاس بسیار حساس شده بود و سعی کرد که مانع تشکیل این اجلاس شود و در صورت تشکیل هم، سرد برگزار شود و مسئولان پایین دست کشورها حضور یابند، یادآور شد: در داخل هم عده‌ای را تحریک کردند که در زمان برگزاری اجلاس غیرمتعهدها، به حجاب اعتراض کرده و بگویند ما بی‌حجابی می‌خواهیم.

طبرسی با اشاره به اینکه تروریست هم که نوکر استکبار است می‌خواست با ایجاد ناامنی، مانع حضور سران کشورها در اجلاس نم شود، گفت:‌ برگزاری این اجلاس در دنیای سیاست، مسئله بسیار مهمی است.

وی ادامه داد:‌ ایرانی را که تحریم کردند و قصد منزوی کردن آن را دارند و 1+5 هم که مذاکرات را کش و قوس می‌دهد اما وقتی اجلاس در تهران برگزار می‌شود موجب خنثی شدن همه این مسائل است.

طبرسی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش کردند که بان‌کی مون به تهران نیاد، متذکر شد: در نهایت هم نتانیاهو به بد و بیراه گفتن به کسانی پرداخت که برای برگزاری این اجلاس وارد تهران شدند .

وی با اشاره به اینکه کشورهای بزرگ در اجلاس نم شرکت کردند و این مایه اعجاب است، تصریح کرد: علاوه بر این دستاوردها، سخنان رهبری در این اجلاس باید منشور و یک دستورالعمل برای غیرمتعهدها باشد.

خطیب جمعه مردم ساری یادآور شد: این اجلاس به صورت مستقل و آزاد برگزار می‌شود در صورتی که سازمان ملل، یک سازمان معیوب، قدیمی، سنتی و انحصاری است که حق وتو دارد و در دست قدرت‌های بزرگ است.

وی با بیان اینکه باید اتاق فکر جهان را از مستکبران و آدم‌کشان آمریکا، صهیونیست و اروپا گرفت، خاطرنشان کرد: قدرت باید بر اساس تساوی بوده و مدیریت باید مشارکتی باشد و صرفا عده‌ای خاص اظهار نظر نکنند.

طبرسی با اشاره به اینکه فلسطین مسئله روز جهان است، ادامه داد: ‌تولد جدید جهانی باید با هندسه جدید به وجود بیاید.

وی با اشاره به جاری شدن سیلاب هفته گذشته در شهرستان میاندرود، تصریح کرد:‌خسارت‌های این سیل جبران شود و مسئولان بیشتر دقت کنند.

طبرسی گفت: سپاه مازندران در شهرستان هریس و برای هموطنان زلزله‌زده 100 واحد مسکن احداث می‌کند.

به گزارش فارس در حاشیه برگزاری نماز جمعه امروز ساری، دانش‌آموزان نخبه و مقام‌آوران کنکور سراسری مورد تقدیر قرار گرفتند.‌

انتهای‌پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول