اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی پلیس بوشهر خبر داد

تشکیل دوایر مددکاری در 13 کلانتری استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی پلیس بوشهرگفت: با توجه به احساس نیازی که در زمینه رفع مشکلات مربوط به پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها وجود داشت، در 13 کلانتری استان دوایر مددکاری تشکیل شده است.

تشکیل دوایر مددکاری در 13 کلانتری استان بوشهر

غلامرضا خضری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: آموزش پیش از ازدواج بهترین راهکاری است که می‌تواند از به وجود آمدن پدیده طلاق جلوگیری کند.

خضری اضافه کرد: از آنجا که آموزش بهترین راهکار برای جلوگیری از به وجود آمدن پدیده طلاق است به همین منظور مرکز مشاوره این معاونت آن را در اولویت‌های کارهای خود قرار داده است.

وی در ادامه افزود: این مرکز سعی دارد با حضور در مراکز مختلف و ارائه مباحث روانشناسی و مشاوره‌ای در این راستا گام بردارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به احساس نیازی که در زمینه رفع مشکلات مربوط به پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها وجود داشت، در 13 کلانتری استان دوایر مددکاری تشکیل شده است که با رضایت شهروندان مواجه بوده است.

خضری گفت: مرکز مشاوره با توجه به مراجعینی که در سطح استان دارد مناطق مشکل‌ساز را شناسایی و علتیابی آن مطرح و طبقه‌بندی می‌شود که بعد از تجزیه و تحلیل محتوای به دست آمده، راهکارها و پیشنهاداتی در زمینه پیشگیری از بروز آن آسیب‌ها عنوان می‌شود. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر بیان کرد: فعالیت فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه تأثیر بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

معاون اجتماعی پلیس بوشهر رسانه‌ها را سرمایه‌های گرانبهای اجتماعی نام برد و گفت: رسانه‌ها از جمله منابع تشکیل سرمایه‌های اجتماعی هستند که بر حسب ماهیت و محتوایی که دارند می‌توانند میزان و انواع متفاوتی از سرمایه اجتماعی را شکل دهند.

خضری اظهار داشت: آموزش و پرورش، خانواده ، دین و رسانه و ایدئولوژی از جمله منابع تشکیل سرمایه اجتماعی هستند که بر حسب ماهیت و محتوایی که دارند می‌توانند میزان و انواع متفاوتی از سرمایه اجتماعی را شکل دهند.

وی با اشاره به نظریه‌پردازان اجتماعی اظهار داشت: رسانه‌های همگانی ابزار شناسایی، استمرار و ترویج و یا حفظ و انتقال سرمایه‌های اجتماعی یک جامعه هستند که در واقع ظهور این رسانه‌ها سبب گسترش اعتماد در جامعه شده است.

خضری رشد و افزایش اعتماد به رسانه‌ها را ناشی از قدرت فزاینده رسانه‌ها به عنوان منبع و تفسیرکننده اطلاعات دانست و تصریح کرد: نفوذ و گسترش سینما، تلویزیون و سایر رسانه‌های همگانی در گروه‌های مختلف سنی سبب بسط اعتماد اجتماعی میان نسلی در زمینه حوزه‌های مختلف فرهنگ، سیاست و اقتصاد، مصرف شده است.

معاون اجتماعی پلیس بوشهر گفت: منابع تجربی و تئوریک و تحقیقات متعدد داخلی و خارجی نشان داده است که رسانه‌های جمعی از عوامل بسترساز رشد سرمایه‌های اجتماعی در نظام‌های اجتماعی کنونی هستند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول