اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد

اختصاص بودجه برای همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: باید بودجه‌ای برای همکاری‌های بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه اختصاص داده شود.

اختصاص بودجه برای همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در ششمین هم‌اندیشی سالانه دبیران کمیته‌های استانی و ستادی همکاری‌ حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در تالار شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت آموزش و پرورش یک ظرفیت گسترده و عظیمی برای نهادینه‌سازی مجموعه ارزش‌گذاری‌های دینی در یک جامعه است و در حقیقت نهاد مقدس آموزش و پرورش یک بنیاد محسوسی است که می‌تواند با توجه به ظرفیت و عظمت آن و گستردگی قابل توجهی که دارد برای یک کنوانسیون خیلی قوی ارزش دینی در جامعه آینده نهادینه شود.

وی در ادامه با تاکید بر نقش حوزه‌های علمیه، افزود: طبیعی است که رسالت سازندگی‌های دینی در جوامع اسلامی اصالت و اصل روحانیت در حوزه‌های علمیه است.

علم‌الهدی با تاکید بر مدیریت همکاری‌ها، بیان کرد: رسالت مهم آموزش‌ و ‌پرورش انسان‌سازی است که باید نیاز ابزاری خود را از حوزه‌های علمیه تامین کند تا در این رسالت بتواند نقش پررنگی در جامعه از خود بر جای بگذارد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش یک نهاد مقدسی است که رسالت انسان‌سازی را به دوش می‌کشد و هیچ ابزاری برای سازندگی انسان از فرایندهای حوزه کامل‌تر و جامع‌تر وجود ندارد.

امام جمعه مشهد گفت: مسئله مهم بین مشارکت آموزش و پرورش با حوزه علمیه در مدیریت همکاری است که اگر مدیریت صحیحی انجام بگیرد با موفقیت همراه است و نتایج مثبت و قابل توجهی در بر دارد.

علم‌الهدی در ارتباط با هدف همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه، افزود: باید کاربردها و کارآمدترین کارها را در حوزه علمیه و آموزش و پرورش مشخص کنیم و به منظور آن، نیروهای انسانی مورد نیاز را از حوزه‌ علمیه اخذ کنیم.

وی با اشاره به نتایج همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌ علمیه در شهرستان‌ها افزود: باید بودجه‌ای برای همکاری‌های بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه اختصاص گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید تشکیلات در حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مدیریت شود و با توجه به امکانات اجتماعی که این دو دارند باید در همکاری با هم دچار مشکل نشوند.

علم‌الهدی ادامه داد: انگیزه فعالیت در آموزش و پرورش بیشتر است و باید در همکاری با حوزه علمیه اثربخشی مطلوبی از خود نشان دهد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول