اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان:

زلزله اخیر آذربایجان‌ با مشارکت دانشگاه کازاناوای ژاپن مطالعه میدانی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه کازاناوای ژاپن زلزله اخیر آذربایجان مورد مطالعه میدانی قرار می‌گیرد.

زلزله اخیر آذربایجان‌ با مشارکت دانشگاه کازاناوای ژاپن مطالعه میدانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، بعد از ظهر امروز ارژنگ صادقی که به همراه پروفسور ماساکاتسو میاجیما رئیس بخش مهندسی زلزله دانشگاه کازاناوای ژاپن و جمعی از اساتید این دانشگاه از مناطق زلزله‌زده بازدید و مطالعه میدانی خود را آغاز کرده‌اند اظهار کرد: به دنبال تفاهمنامه امضا شده بین دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با دانشگاه کازاناوای ژاپن یکی از بندهای مهم تفاهمنامه جدید مربوط به مطالعات زلزله اخیر آذربایجان بود.

 استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ادامه داد: با این کار عملیات مطالعاتی و کاری این گروه در زمینه زلزله آغاز شده است.

وی گفت: زلزله آذربایجان‌شرقی فرصتی را فراهم کرده تا این زلزله مورد بررسی و تحقیق کارشناسی انجام گیرد و ‌با مطالعات و راهکارهای لازم در آینده جلوی خسارات و آسیب‌ها تا حد ممکن گرفته شود.

 استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تصریح کرد: تجربیات اساتید ژاپن در این زمینه می‌تواند برای کشورمان مفید فایده قرار گیرد.

وی، وضعیت منطقه را از نظر ساختمانی و تکنولوژی، قدیمی و غیرقابل قبول برشمرد و افزود: با وجود عدم استحکام ساختمان‌های قدیمی خوشبختانه آسیب جانی به دلیل حوادث آن در روز کمتر بوده است.

استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اظهار امیدواری کرد ساختمان‌های جدید احداثی مطابق با استانداردهای لازم و با استفاده از مصالح دارای کیفیت مطلوب باشد.

صادقی تاکید کرد: استحکام بناها و استاندارد‌سازی آنها بی‌شک امنیت جانی مردم را بیش از پیش در مقابل حوادث طبیعی تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول