اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد

خسارت 773 میلیارد ریالی به محصولات زراعی آبی خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان برآورد خسارت محصولات زراعی آبی استان را 773 میلیارد ریال اعلام کرد.

خسارت 773 میلیارد ریالی به محصولات زراعی آبی خوزستان

محمدرضا آملازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به خسارت‌های محصولات کشاورزی در اثر خشکسالی و سرمازدگی در سال زراعی جاری گفت: در سال زراعی 91-90 یک میلیون و 200هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر کشت پائیزه و باغات رفته‌اند.

وی با بیان اینکه 70 نوع محصول کشاورزی و 90 درصد اراضی، تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند، افزود: 110 هزار خانوار از کشاورزان در حدود 550 هزار نفر مشمول بیمه کشاورزی هستند.

آملازاده اظهار کرد: تا کنون 424 میلیارد ریال به عنوان خسارت در بخش خشکسالی محصولات دیم و سرمازدگی به کشاورزان پرداخت شده است که شامل 202 میلیارد ریال غرامت سرمازدگی برای محصولات آبی و 222 میلیارد ریال غرامت محصولات کشاورزی دیم می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش خسارت به طیور نیز 8 میلیون قطعه تحت پوشش بیمه بودند و 137 میلیون ریال غرامت به بیمه شدگان پرداخت شده است.

دبیر ستاد مقابله با خشکسالی خوزستان همچنین با بیان اینکه هنوز به محصولات زراعی آبی شامل گندم،‌ جو و کلزا غرامت پرداخت نشده گفت: خسارت محصولات کشاورزی در این بخش 773 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برداشت خرما به اتمام نرسیده برآورد میزان خسارت و کاهش تولید به این محصول هنوز انجام نگرفته است.

آملازاده در ادامه با اشاره به اینکه روستائیان پیش از این تحت پوشش بیمه خدمات درمانی بوده اند، اظهار کرد: با مذاکره ای که با رئیس سازمان تأمین اجتماعی استان صورت گرفته، به زودی کشاورزان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش، خشکسالی از سال 86 در خوزستان آغاز شد. در سال زراعی 87 ـ 86 بر اثر خشکسالی حدود 21 هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی استان وارد شد.

در سال زراعی 90 ـ 89 همچنین به کشاورزی استان شامل گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم، کلزا آبی و کلز ادیم نیز بیش از 1882میلیارد ریال خسارت وارد شد و 468 هزار و 416 تن محصول کشاورزی از بین رفت.

با وقوع خشکسالی و ایجاد محدودیت کشت در 38 هزار هکتار از اراضی حوزه رودخانه کرخه در تابستان امسال 2 هزار میلیارد ریال به کشاورزی این حوزه خسارت وارد شد که این مسئله ارتزاق 70 هزار نفر از کشاورزان را تحت تأثیر قرار داده و تعدادی از کشاورزان نیز از روستاها مهاجرت کرده اند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول