اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش بین‌المللی «لرزه زمین ساخت» در بیرجند برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش بین‌المللی «لرزه زمین ساخت» به زودی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی «لرزه زمین ساخت» در بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر گروه زمین‌شناسی دانشگاه بیرجند ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: سعی ما بر این است تا در این همایش مناطق پرخطر که بر روی گسل زلزله قرار دارند، شناسایی شوند.

ابراهیم غلامی افزود: قرار بود این همایش سال گذشته برگزار شود که به دلیل مشکلاتی موفق به برپایی آن نشدیم و امید است تا پایان سال بتوانیم آن را برگزار کنیم.

وی توان علمی دانشگاه بیرجند را بالا دانست و گفت: این دانشگاه در زمینه زمین‌شناسی با دانشگاه‌های کمبریج انگلستان، دانشگاه ملی تایوان و دانشگاه پاریس فرانسه همکاری‌های خوبی دارد.

مدیر گروه زمین‌شناسی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه حیات گروه زمین‌شناسی به دو بخش قبل از انقلاب فرهنگی و پس از انقلاب فرهنگی برمی‌گردد، تصریح کرد: در حال حاضر در دو گرایش زمین‌شناسی محض و کاربردی پذیرش دانشجو داریم.

غلامی ادامه داد: در حاضر دانشجویان در چهار دوره ارشد و یک دوره دکترا در حال تحصیل در رشته زمین‌شناسی هستند که یک دوره دیگر نیز در مقطع دکترا پذیرش دانشجو داریم.

وی به وضعیت لرزه‌خیزی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: باید وضعیت لرزه‌خیزی این استان بیش از گذشته معرفی و نقاط پرخطر شناسایی شوند.

مدیر گروه زمین‌شناسی دانشگاه بیرجند گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی استان طرحی در راستای زمین‌شناسی دارند گروه زمین‌شناسی دانشگاه بیرجند این آمادگی را دارد تا بر روی طرح‌های آنها کار کند.

غلامی وضعیت ظرفیت معدنی شرق ایران را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: در همایش ملی انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران نیز که از فردا آغاز می‌شود اکثر مقالات در مورد ظرفیت‌های معدنی شرق کشور است.

وی فعالیت‌های خوب آموزشی دانشگاه بیرجند را سبب ارتقای جایگاه علمی این دانشگاه در کشور عنوان کرد و یادآور شد: باید بهره کافی را از همایش‌های ملی برگزار شده در دانشگاه بیرجند ببریم.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول