اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 41 مستقل پیاده ارتش:

800 هزار هکتار اراضی کشور از وجود مین پاکسازی شده است

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 41 مستقل پیاده ارتش گفت: حدود 800 هزار هکتار از اراضی مناطق مین‌گذاری شده کشور از سال 1384 تاکنون پاکسازی شده است.

800 هزار هکتار اراضی کشور از وجود مین پاکسازی شده است

رحمان اکبرآبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تاکنون مساحت زیادی از اراضی مین‌گذاری شده از لوث وجود مین پاکسازی شده است و در مساحت وسیعی به میزان بیش از 600 هزار هکتار نیز عملیات پاکسازی باید انجام بگیرد.

وی تصریح کرد: شش گردان از ارتش در این ارتباط ماموریت پیدا کرده‌اند به طوری که از لشکر 64 کسانی به این کار مشغول هستند، بنابراین متخصصان و مهندسان زیادی در این حوزه مشغول فعالیت بوده و امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

اکبرآبادی از مین به عنوان سرباز مخفی دشمن یاد کرد و گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی وقتی دشمن با ایستادگی سربازان ما رو‌به‌رو شد به کاشت مین در مرزهای کشور اقدام کرد، ازاین‌رو عملیات پاکسازی با جدیت و پشتکار کامل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 280 نفر از پرسنل در راه پاکسازی به فیض شهادت نائل شده‌اند، ادامه داد: این موضوع یکی از افتخارهای ارتش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، به طوری که برای خنثی‌سازی مین‌ها و تحویل زمین‌ها به صاحبان مزارع و کشاورزان خون خود را هدیه می‌کنند.

اکبرآبادی وزارت کشور را متولی تخصیص اعتبارات در این ارتباط عنوان کرد و گفت: اعتبارات مورد نیاز در این ارتباط توسط متولیان امر تخصیص می‌یابد که امور اجرایی بر عهده ارتش قرار دارد و بخشی از عملیات بر دوش سپاه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مین‌ها بر اثر نزولات جوی، سیل و ... جابه‌جا می‌شوند، بیان داشت: برابر استانداردهای موجود همه مناطق خطرآفرین علامت‌گذاری و علائم هشدار نصب شده است و همچنین اطلاعات لازم به بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها منتقل شده و مردم از مسائل مختلف شناخت کامل دارند و کمتر خود را در کانون خطر قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول