اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

84 روستای قزوین از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: 84 روستا در این استان تا پایان امسال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

84 روستای قزوین از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، احمد عجم در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌ گازرسانی مجتمع صنعتی شهرستان آوج اظهار کرد: براساس ضوابط و دستورالعمل‌های موجود توسعه طرح‌های گازی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با جدیت زیادی دنبال می‌شود.

استاندار قزوین افزود: 375 روستا و منطقه محروم در استان قزوین با توجه به پیشینه‌های صورت گرفته در طرح توسعه گازرسانی روستایی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 234 نقطه روستایی این استان از نعمت خطوط انتقال گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: بیش از 84 روستا نیز تا پایان سال جاری در طرح گازرسانی سهیم می‌شوند.

استاندار قزوین با بیان اینکه میزان بهره‌برداری و توسعه خطوط و شبکه انتقال گاز از ابتدای دولت نهم تاکنون بیش از 90 درصد بوده است، عنوان کرد: تا پیش از آغاز سال 84 تنها درصد بسیار اندکی از مردم استان قزوین از نعمت گاز خانگی برخوردار بوده که این میزان در طول هفت سال گذشته به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است.

عجم با اشاره به افزایش دو برابری جذب پیمانکاران داخلی و خارجی برای تسهیل و توسعه بیشتر پروژه‌های گازرسانی روستاها ابراز کرد: این مهم یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی بود که به طور 100 درصدی مورد انجام قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های حوزه‌های آبرسانی، کشاورزی و بخش عمرانی در هفته دولت پروژه‌های مربوط به گازرسانی نیز در طرح قزوین به مرحله اتمام و بهره‌برداری رسیده است، تشریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 83 نقطه شهری و روستایی استان قزوین از نعمت گاز برخوردار هستند.

استاندار قزوین با بیان اینکه توسعه طرح‌های گازرسانی نیازمند تأمین هرچه بیشتر منابع مالی و اعتباری است، خاطرنشان کرد: متناسب‌سازی فضاها و عرصه‌ها در این زمینه باید به طور جدی لحاظ شود.

عجم با اشاره به پروژه مهم گازرسانی به شهرک خرمدشت اظهار کرد: این پروژه از جمله طرح‌هایی است که بسیار گسترده بوده و در آینده‌ای نزدیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی اذعان کرد: طرح‌هایی که تاکنون در استان قزوین به مرحله اتمام و بهره‌برداری رسیده، بسیار چشم‌گیر بوده که رضایت عمومی و بسیار بالای مردم قزوین دلیل بر این ادعا است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول