اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

سرمایه‌های کشور را به سمت فارس سوق دهیم

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: در میدان رقابتی که با استان‌های دیگر کشور داریم باید ظرفیت‌های دولتی و خصوصی را به سمت استان خود بکشانیم.

سرمایه‌های کشور را به سمت فارس سوق دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین سه‌شنبه‌شب در مراسم افتتاح 153 پروژه روستایی فارس اظهار داشت: ظرفیت استان فارس در تمام زمینه‌ها بسیار بالا است و باید با راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ و کلان، منابع مالی بخش دولتی و خصوصی را به سمت فارس سوق دهیم.

وی افزود: زمانی که طرح‌های کلان در این استان به بهره‌برداری برسد سرریز منابع مالی آن اعم از عوارض و ارزش افزوده به شهرستان‌هایی با ظرفیت کمتر نیز رونق می‌دهد.

مدیر ارشد اجرایی استان فارس تصریح کرد: نگاه و رویکرد دولت در دولت نهم و دهم اجرای عدالت به معنای تقسیم منابع ملی به فراخور ظرفیت‌ها برای تمام مردم و نه بخشی از آن‌ها بوده است.

وی ابراز داشت: ظرفیت کشاورزی در استان فارس یک نعمت ارزشمند خدایی است چرا که بسیاری از کشورهای همسایه برای کشاورزی از ایران خاک می‌برند و ما منابع بسیار غنی خاکی در استان فارس داریم.

نماینده دولت در استان فارس اضافه کرد: باید منابع آبی و خاکی خود را مدیریت کنیم چرا که با کشت و کار محصولات کشاورزی ویژه و پرهیز از روش‌های غرقابی و دارای پرت می‌توانیم عواید خوبی را نصیب این استان کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: استان فارس میوه‌هایی تولید می‌کند که هر دو دانه آن یک کیلو وزن دارد و هنوز نیز محصولات کشاورزی آن زبانزد کشورهای خلیج فارس است.

صادق‌عابدین خاطرنشان کرد: در کنار ظرفیت بسیار خوب کشاورزی، ظرفیت نفت و گاز این استان را نیز باید فعال کرده و قطب کشور در صنعت نفت و گاز و صادرات خدمات فنی آن باشیم.

وی تصریح کرد: تحریم برای استان فارس ظرفیت خوبی بوده چنانکه در همین بخش و نفت و گاز در سال گذشته گام‌های خوبی برداشته شد.

استاندار فارس اضافه کرد: استان فارس می‌تواند بهترین استان کشور باشد، اگر همگی دست به دست یکدیگر بدهیم.

فرماندار فارس نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز چند واحد صنعتی در شهر شیراز افتتاح شد و امیدواریم این تعداد واحد صنعتی در مراحل بعد و از جمله در دهه فجر بیشتر شود.

جواد زرین‌کلاه افزود: برای توسعه شهر شیراز و رفع بیکاری باید زمینه سرمایه‌گذاری در آن فراهم شود و هنوز موانع بسیاری در این مسیر وجود دارد.

وی ادامه داد: استاندار فارس تلاش بسیاری می‌کند که موانع سرمایه‌گذاری را برطرف کند اما نیاز است که تمام دستگاه‌ها به میدان بیایند و با از بین بردن موانع، فرایند سرمایه‌گذاری را ساده کنند.

زرین‌کلاه تصریح کرد: انتظار ما این است که تعداد واحدهای تولیدی، صنعتی و گردشگری که برای مراحل بعد افتتاح می‌شود چند برابر شود تا با سرعت روند رشد و توسعه این شهرستان و استان را طی کنیم.

به گزارش فارس، استاندار فارس پس از این مراسم چند طرح صنعتی را افتتاح کرد و پروژه احداث 250 مسجد در سطح این استان را با کلنگ‌زنی مسجد زین‌العابدین در شهرک والفجر آغاز کرد.

انتهای پیام/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول