اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خبر داد

گازرسانی به 1800 روستای مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: از مجموع 3 هزار و 81 روستای استان مازندران، هزار و 837 روستا قابل گازرسانی هستند که از این تعداد به ‌هزار و 313 روستا تاکنون گازرسانی شده است.

گازرسانی به 1800 روستای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، همزمان با هفته دولت و با حضور فرماندار و نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، پروژه گازرسانی به 16 روستای بخش بابلکنار و بخش مرکزی شهرستان بابل با بودجه 37 میلیارد و 41 میلیون ریالی به بهره‌برداری رسید.

محسن عرب مقصودی مدیرعامل شرکت گاز مازندران بعدازظهر امروز در جمع مردم روستای قمی کلا(بخش مرکزی) و مزداکتی(بخش بابلکنار) بابل اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر به دلیل خلوص نیت و عملکرد خالصانه خود اسوه دولتمردان شدند که باید راه این عزیزان که همان خدمت‌رسانی مردم است به عنوان الگو مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: در هفته دولت امسال 23 روستا و یک شهر با حجم لوله‌گذاری 100 هزار و 681 متر آماده افتتاح شده است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها دو هزار و 988 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

عرب مقصودی اعتبار این پروژه‌ها را 55 میلیارد و 719 میلیون ریال عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود 14 هزار و 436 کیلومتر شبکه گاز در استان، تعداد علمک نصب شده روی این شبکه را 575 هزار و 600 علمک دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 897 هزار مشترک در استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

عرب مقصودی ادامه داد: از مجموع 56 شهر استان، 42 شهر از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که 97 درصد خانوار شهری مازندران را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: از مجموع سه هزار و 81 روستای استان مازندران، ‌هزار و 837 روستا قابل گازرسانی هستند که از این تعداد هزار و 313 روستا تاکنون گازرسانی شده‌اند.

عرب مقصودی در ادامه سخنان خود پروژه‌های مهر ماندگار شرکت گاز مازندران را شامل 60 پروژه روستایی و دو پروژه شهری برشمرد و با اشاره به پیش بینی 310 کیلومتر شبکه‌گذاری برای این پروژه‌ها، تصریح کرد: 175 میلیارد و 118 میلیون ریال اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده و با گازرسانی به این مناطق هشت هزار و 465 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: از مجموع هفت شهر بابل، سه شهر گازدار بوده و چهار شهر باقی مانده در حال عملیات اجرایی هستند.

عرب مقصودی ادامه داد: تاکنون هزار و 895 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در شهرستان بابل اجرا و 68 هزار و 359 علمک روی این شبکه نصب شده است.

وی تعداد مشترکان گاز طبیعی در ناحیه بابل را 107 هزار و 626 مشترک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 95 درصد خانوار شهری بابل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

عرب مقصودی با اشاره به اینکه 334 روستا از مجموع 538 روستای شهرستان بابل قابل گازرسانی هستند، نیمی از خانوارهای روستایی بابل را بهره‌مند از گاز دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 139 روستا در بابل گازدار هستند که بیش از 29 هزار خانوار را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: در دولت نهم و دهم 30 درصد رشد گازرسانی به روستاها را در بابل شاهد بودیم که آماری قابل توجه است.

عرب مقصودی با بیان اینکه امروز افتتاح پروژه گازرسانی به 16 روستای بخش بابلکنار و بخش مرکزی شهرستان بابل را با اعتبار 37 میلیارد و 41 میلیون ریالی شاهد بودیم، مجموع شبکه تغذیه و توزیع اجرا شده در این 16 روستا را 67 هزار و 469 متر عنوان کرد و گفت: با گازرسانی به این روستاها یک‌هزار و 816 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش فارس، در این روز روستاهای کفشگرکلا، بالاسرست، قصاب امیر، آهنگر کلای کوچک، قصاب ذالکان، عالی زمین، قمی کلا، نوشیروان کلا، شیخ محله، درزیکلای نوشیروان کلا، شاسیب کلا، بالا مرزناک، یورمحله ولوکلا، اجاک، پایین مرزناک و مزداکتی در شهرستان بابل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول