اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان خبر داد

سلب عضویت 27 عضو شوراهای اسلامی در کرمان

خبرگزاری فارس: فرماندار کرمان گفت: 27 نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کرمان به علت عدم سکونت در محل اخذ رأی سلب عضویت شدند.

سلب عضویت 27 عضو شوراهای اسلامی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی شهری و روستایی شهرستان کرمان اظهار داشت: ارتباط مردم و اعضای شوراهای اسلامی شهری و روستایی بسیار زیاد است و این اعضا امین مردم هستند.

وی با اشاره به حضور نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه خود ابراز داشت: این حضور برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم بسیار مؤثر و مطلوب است.

سعیدی عنوان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهری و روستایی باید بر قوانین شوراها تسلط کامل داشته باشند و هر ماه دو جلسه برگزار کنند.

وی افزود: صورت‌جلسه نشست‌های شوراهای اسلامی شهری و روستایی باید به بخشداری و یا فرمانداری ارسال شود تا مصوبات شوراها توسط این نهادها با قانون منطبق شود.

سعیدی با بیان اینکه گزارش‌هایی مبنی بر عدم سکونت اعضای شوراها در محل اخذ رای ارائه شده است، تصریح کرد: 27 نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان کرمان به علت عدم سکونت در محل اخذ رأی سلب عضویت شدند. 

وی اذعان داشت: در صورت ادامه گزارش‌ها درباره عدم حضور اعضای شوراها در محل اخذ رأی این افراد نیز سلب عضویت می‌شوند.

سعیدی افزود: شوراهای اسلامی باید بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت کنند، اما حق دخالت در امور اجرایی شهرداری و دهیاری را ندارند.

وی با اشاره به اینکه گزارشی از وجود اختلاف بین شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها در شهرستان کرمان نداریم، گفت: گزارشی از اختلاف بین دهیاران و شوراهای روستا ارائه شده است.

فرماندار کرمان ابراز داشت: همچنین گزارش‌هایی درباره واگذاری زمین توسط شوراهای اسلامی ارائه شده که این امر خلاف قانون است.

سعیدی خواستار فعالیت کمیسیون ماده‌های 100 و 99 شد و بیان داشت: شوراها نباید اجازه وقوع زمین‌خواری در روستاها را بدهند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به مردم امید بدهند و خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت را منعکس کنند.

سعیدی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر عدم خرید کالاهای خارجی ابراز داشت: شهرداران حق خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی را ندارند و این امر در بازرسی‌ها مد‌نظر قرار می‌گیرد.

وی از برگزاری جشنواره ملی ارگ راین در 16 شهریور ماه خبر داد و افزود: هنرمندان مطرح کشوری در این جشنواره شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول