اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

25 هزار واحد آموزشی در کشور هوشمند سازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه تدوین شده تا برنامه پنجم توسعه 25 هزار و 805 واحد آموزشی کشور هوشمند سازی می‌شوند.

25 هزار واحد آموزشی در کشور هوشمند سازی می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، یوسف نوری عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمند سازی مدارس لرستان در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران، گفت: طرح هوشمند سازی مدارس از سال 83 با اجرا در 32 مدرسه آغاز شد که در حال حاضر با اقدامات انجام شده روند اجرای طرح در سطح کشور بسیار مناسب و قابل دفاع است.

رئیس آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در حال حاضر 16 هزار واحد آموزشی در کشور به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان از دانش و فناوری‌های نوین، به شبکه اینترنت با پهنای باند دو مگابایت متصل هستند. 

وی اظهار داشت: سال گذشته 225 میلیارد ریال اعتبار از طریق وزارتخانه و 230 میلیارد ریال نیز در ادارات کل استانی برای هوشمند سازی مدارس و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای طرح هزینه شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: در همین ارتباط و برای توسعه زیرساخت‌های اجرای طرح هوشمند سازی مدارس، 400 میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال جاری وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

نوری افزود: در راستای اجرای این طرح، موضوع آموزش نیروی انسانی در سه سطح مقدماتی، تدوینی و پیشرفته در قالب 96 ساعت آموزش انجام شده تا تمام افراد مرتبط با طرح هوشمند سازی مدارس توانمندی لازم را کسب کنند.

وی در خصوص تحقق اهداف شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: آموزش و پرورش با بیش از یک میلیون فرهنگی و 13 میلیون دانش‌آموز در 103 نقطه کشور دارای ظرفیت بالایی برای تحقق اهداف این سیاست محوری است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر هوشمند سازی مدارس، گفت: تمام آموزشگاه‌های کشور باید از حداقل تجهیزات مربوط به هوشمند سازی مدارس بهره‌مند شوند.

نوری اظهار داشت: راه‌اندازی شبکه ملی رشد با استفاده از ابزارهای محتوا ساز یکی از برنامه‌های محوری وزارت آموزش و پرورش در این حوزه است، تا معلمان بتوانند با استفاده از این ظرفیت، علوم مختلف را تحلیل محتوا کنند.

نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمندسازی مدارس لرستان در خرم‌آباد افتتاح شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول