اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‏های نفتی منطقه شاهرود خبر داد

ساخت مخزن 8.5 میلیون مترمکعبی در سمنان/ افزایش مدت ذخیره‏سازی تا 45 روز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‏های نفتی ایران ـ منطقه شاهرود اعلام کرد: ذخیره نفت و گاز در استان سمنان با بهره‏برداری از یکی از بزرگ‏ترین طرح‏ها در این بخش تا 45 روز افزایش می‏یابد.

ساخت مخزن 8.5 میلیون مترمکعبی در سمنان/ افزایش مدت ذخیره‏سازی تا 45 روز

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ابراهیم توسلی عصر امروز در آیین بهره‏برداری از ساختمان جدید شرکت پخش فرآورده‏های نفتی ناحیه سمنان که هم‏زمان با هفته دولت و با حضور استاندار سمنان، امام جمعه موقت سمنان، فرماندار سمنان، جمعی از مسئولان، خانواده‏های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم برگزار شد، اظهار داشت: در صنعت نفت، هزینه‏های اصلی همواره در بخش‏های تاسیسات و عملیات است.

وی با اشاره به بهره‏برداری از ساختمان جدید شرکت پخش فرآورده‏های نفتی ناحیه سمنان، هزینه اجرای این طرح را 6 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار از محل منابع داخلی شرکت نفت تامین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‏های نفتی ایران- منطقه شاهرود اضافه کرد: ساختمان شرکت نفت سمنان دارای 550 مترمربع زیربناست و هزینه‏هایی که برای آن انجام شده، در مقابل طرح‏های اساسی این شرکت مبلغ قابل توجهی نیست.

* ساخت مخزن 8.5 میلیون متر مکعبی در استان سمنان

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‏های نفتی ایران- منطقه شاهرود همچنین از ساخت مخزن 8.5 میلیون متر مکعبی در استان سمنان خبر داد و گفت: تنها هزینه ورق و لوله‏کشی و به طور کلی تاسیسات فنی این طرح، بیش از 15 میلیارد ریال است.

توسلی بیان کرد: برای اجرای این قبیل طرح‏ها، فشار طاقت‏فرسایی به مجموعه شرکت نفت وارد می‏شود چراکه صنعت نفت به طور هزینه‏بر است.

وی از تزریق 1.5 میلیون لیتر گازوئیل به نیروگاه سمنان به عنوان یکی از طرح‏های شرکت ملی پخش فرآورده‏های نفتی ایران- منطقه شاهرود اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از به روی کار آمدن دولت نهم در زمینه انبار و ذخیره نفت در استان سمنان تنها به اندازه 2.5 روز اقدام می‏شد و محصولات ورودی به فوریت مورد استفاده قرار می‏گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‏های نفتی ایران- منطقه شاهرود ادامه داد: اما پس از به روی کار آمدن دولت نهم این مشکل برطرف شد و ذخیره نفت و گاز در استان سمنان به 30 روز در حال حاضر رسیده است.

توسلی بیان کرد: با بهره‏برداری از مخزن 8.5 میلیون متر مکعبی تا یک ماه آینده در استان سمنان، این مدت زمان به 45 روز افزایش می‏یابد.

وی با بیان اینکه در شرکت نفت کارهای اساسی انجام می‏شود اما عمدتاً مردم از آن بی‏اطلاع هستند، گفت: این اقدامات زیربنایی در توسعه ایران اسلامی بسیار موثر خواهد بود و کشور را از تنگنا خارج می‏کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‏های نفتی ایران- منطقه شاهرود با بیان اینکه طرح‏های مهمی در زمینه نفت و گاز در کشور در دست اجراست، گفت: باید این طرح‏ها به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول