اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

پروژه‌های عمرانی شهرستان کهنوج افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در پنجمین روز از هفته دولت با حضور مسئولان چند پروژه عمرانی در شهرستان کهنوج به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های عمرانی شهرستان کهنوج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، در پنجمین روز از هفته دولت افتتاح پروژه‌ها با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از رؤسای اداره‌های شهرستان کهنوج انجام شد.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهنوج در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی روستای قوچ‌آباد از توابع شهرستان کهنوج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فاز اول پروژه  قوچ‌آبادلنگ‌آباد با اعتبار بیش از یک میلیارد و 670 میلیون تومان افتتاح شد.

محمد حسن‌زاده تصریح کرد: این پروژه با حجم عملیات مطالعه، طراحی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه، اجرای شبکه داخلی و خط انتقال به طول 18 کیلومتر و ساخت یک باب مخزن 500 متر مکعبی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با افتتاح این پروژه امروز 300 خانوار در پنج روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

حسن‌زاده با بیان اینکه اکنون در حال پیگیری آبرسانی به شش روستای دیگر هستیم، عنوان کرد: بخشی از خط انتقال این روستاها انجام شده است، اما نیاز به اعتبار بیشتری دارد تا در شش ماه آینده شش روستای دیگر نیز از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شوند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهنوج نیز در حاشیه افتتاح طرح‌های آبیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت طرح سه هکتاری آبیاری کلاسیک بارانی با اعتبار بیش از 70 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

حسین تاجیک بیان داشت: 85 درصد آن به صورت بلاعوض بوده و در 15 درصد آن نیز بهره‌بردار مشارکت داشته است.

وی ابراز داشت: 700 هکتار در سال جاری زیر پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفته که نسبت به سال گذشته پنج برابر افزایش داشته است.

تاجیک خاطرنشان کرد: حدود 10 استخر ذخیره آب 100 مترمکعبی دیگر نیز طی همین هفته افتتاح می‌شود.

وی گفت: از تمام کشاورزان و بهره‌برداران تقاضا می‌شود تا پرونده‌های آبیاری تحت فشار خود را به  مرکز خدمات تحویل داده و  آبیاری را به صورت تحت فشار انجام دهند تا بتوانند، استفاده بهینه از آب داشته باشند.

به گزارش فارس، افتتاح پروژه‌ها با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از رؤسای اداره‌های شهرستان کهنوج همراه بود.

همچنین مسئولان این شهرستان پس از افتتاح این پروژه‌ها با حضور در گلزار شهدای شهر کهنوج با قرائت فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.     

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول