اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت عنوان کرد

سهم عمده میوه‌فروشان در ایجاد ترافیک سنگین شهر باشت

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت گفت: مغازه‌داران میوه‌فروش در شهر باشت علاوه بر ایجاد سد معبر در پیاده‌روها در بسیاری از مواقع در خیابان نیز سد معبر ایجاد می‌کنند که باعث ایجاد ترافیک می‌شود.

سهم عمده میوه‌فروشان در ایجاد ترافیک سنگین شهر باشت

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، صبح امروز نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرستان باشت با حضور اعضای این شورا و به ریاست فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری باشت برگزار شد.

علی‌اصغر قلی‌پور در این نشست اظهار داشت: بعضی از مصوبات شورای ترافیک شهرستان باید در شورای ترافیک استان نیز تایید شود.

وی با اشاره به مصوبات شورای ترافیک شهرستان باشت افزود: مصوبات شورای ترافیک شهرستان باید جدی گرفته شود و اعضای شورای ترافیک ملزم به اجرای مصوبات هستند.

رئیس شورای ترافیک باشت بیان داشت: ترافیک در مرکز شهر باشت باعث نارضایتی مردم شده است. نبود جاده کمربندی، وجود مغازه‌داران در مرکز شهر و نبود پارکینگ مهمترین دلایل وجود ترافیک شهر باشت است.

* مغازه‌داران بانی ترافیک در باشت

وی با بیان اینکه همکاری مغازه‌داران در رفع سد معبر بسیار ضعیف است، ابراز کرد: مغازه‌داران میوه‌فروش در شهر باشت علاوه بر ایجاد سد معبر در پیاده‌روها در بسیاری از مواقع در خیابان نیز سد معبر ایجاد می‌کنند که باعث ایجاد ترافیک می‌شود.

فرماندار باشت با بیان اینکه مکان مناسبی از سوی شهرداری برای بازارچه میوه‌فروشان احداث شده است، افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا مغازه‌داران به بازارچه میوه‌فروشان منتقل شوند.

قلی‌پور با اشاره به اینکه مغازه‌داران مهمترین معضل ترافیکی شهر باشت هستند، از شهرداری و نیروی انتظامی خواست با مغازه‌دارانی که در پیاده‌روها و خیابان سد معبر ایجاد می‌کنند برخورد کنند.

* تکمیل بلوار 45 متری ضروری است

مقام عالی اجرایی دولت در باشت با بیان اینکه شهرستان باشت در مسیر ارتباطی شهرستان‌های کهگیلویه و چرام به مرکز استان قرار دارد، افزود: به علت نبود جاده کمربندی، تردد از مرکز شهر صورت می‌گیرد که باعث بروز ترافیک می‌شود.

قلی‌پور به نقش بلوار 45 متری در کاهش ترافیک باشت اشاره کرد و ابراز داشت: با تکمیل این بلوار تردد خودرو‌های برون شهری از مرکز شهر کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: برای رفع معارضات بازگشایی این بلوار چندین نشست با مالکان برگزار شده که امیدواریم هر چه زودتر امکان بازگشایی این بلوار فراهم شود.

* مسافربرهای شخصی ساماندهی شوند

فرماندار باشت بیان داشت: تعدادی از مسافربرهایی که در سطح شهر اقدام به حمل و نقل مسافر می‌کنند فاقد کارت صلاحیت هستند.

قلی‌پور ادامه داد: واحد تاکسیرانی شهرداری و نیروی انتظامی باید نسبت به شناسایی و توقیف خودروهای فاقد صلاحیت اقدام کنند.

وی افزود: تاکسی‌های فاقد مجوز باید ساماندهی و شناسنامه‌دار شوند.

نصب تابلوهای راهنما در کنار جاده‌های برون شهری و انتقال مسافربرهای روستایی از خیابان اصلی شهر از دیگر مباحث این نشست بود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول