اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران مازندران:

سیل به ساری و میاندرود 9 میلیارد تومان خسارت زد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: سیل اخیر به ساری و میاندرود 9 میلیارد تومان خسارت زد.

سیل به ساری و میاندرود 9 میلیارد تومان خسارت زد

هادی خنجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه هیچ تلفاتی در سیل میاندرود نداشتیم، اظهار داشت: سیل اخیر مشکلاتی را برای شهروندان شهرستان نکا، میاندرود، روستائیان دارابکلا، اسرم و جامخانه و نیز جاده اصلی میاندرود به ساری و سوادکوه به همراه داشت که موجب تخریب بسیاری از زیر ساخت‌ها شد.

وی ادامه داد: مشکل عمده ما در سیل اخیر مسدود شدن محور اصلی دارابکلا و جامخانه بود که با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط با همکاری نیروهای مردمی بازگشایی شد.

* نیروهای مردمی بازوی محکمی برای مدیریت بحران

خنجری با اشاره به اینکه نیروهای مردمی بازوی محکمی برای مدیریت بحران در باز گشایی مناطق سیل زده بودند، تصریح کرد: تخریب نیوجرسی موجب شد تا آبگرفتگی که در معابر اصلی ایجاد می‌شود به سمت مقابلش هدایت شده و عبور آزاد شود.

وی به خسارتی که ناشی از سیل اخیر در شهرستان میاندرود رخ داد اشاره کرد و گفت: خسارت‌های زیادی به بخش زیرساخت‌ها به ویژه تخریب شانه جاده اصلی و فرعی، رسوب‌گذاری معابر، تخریب پل و یک باب مدرسه بود که در این بخش یک میلیارد و 320 میلیون تومان خسارت به همراه داشت.

* 579 واحد مسکونی و تجاری در سیل میاندرود دچار آبگرفتگی شدند

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با بیان اینکه در سیل شهرستان میاندرود 579 واحد مسکونی و تجاری دچار آبگرفتگی شدند، بیان داشت: آبگرفتگی در اماکن مسکونی، تجاری و تخریب لوازم معیشتی ساکنان بیش از 2 میلیارد و 690 میلیون تومان خسارت در این بخش وارد شد.

وی به خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی و دامی سیل به یک هزار و 998 هکتار از اراضی کشاورزی که شامل شالیزار"سویا و باغات" و محصولات زراعی می‌شود، خسارت زد.

این مسئول به تخریب پنج واحد دامداری اشاره کرد و ادامه داد: سه واحد مرغداری و 14 هزار قطعه جوجه در سیل میاندرود از بین رفت که در این حوزه 4 میلیارد و 640 میلیون تومان در چهار شهر خسارت دربرداشت.

* خسارت ناشی از سیل در میاندرود و ساری 9 میلیارد تومان

خنجری مجموع خسارت ناشی از سیل روزهای اخیر در میاندرود و ساری را 9 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: خسارت سیل در شهرستان میاندرود 6 میلیارد و 600 میلیون تومان، در نکا یک میلیارد و 520 میلیون تومان، در ساری یک میلیارد و 305 میلیون تومان و سوادکوه 386 میلیون تومان خسارت برآورد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی از مهم‌ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: بحث بیمه اراضی زراعی و محصولات کشاورزی مغفول ماند و شاهد هستیم که بیشترین خسارت در سیل اخیر به اراضی کشاورزی و باغات بوده که این متضرر شدن‌ها غیرقابل جبران است.

* در بحران‌ها با بی‌برنامگی پیش می‌رویم

وی با بیان اینکه اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران به عنوان دستگاه حاکمیتی به فراخور استان حمایت‌های خود را در زمان بحران دارد، خاطرنشان کرد: معتقدم برای مقابله و پیشگیری از بحران باید برنامه داشته باشیم. اگر با بی‌برنامگی پیش رویم مردم متضرر می‌شوند.

خنجری بحث پیشگیری از حوادث و بحران را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: استان‌های کشور در چهار مرحله در بخش مدیریت بحران برنامه‌های خود را به هیئت دولت ارائه کردند که به عنوان طرح تحرک، تامین اعتبار شود.

این مسئول ادامه داد: این تامین اعتبار صورت نگرفت و موجب شد تا در بحث بحران با بی‌برنامگی پیش رویم.

خنجری اضافه کرد: تاکنون برنامه‌های ما بر اساس تخصیص بودجه‌ای بود که به استان شد و ناچاریم در این بخش بیشتر مقابله با بحران را داشته باشیم.

* اعتبار مشخصی نداریم

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران بیان داشت: وقتی اعتبار مشخصی نداریم اولویت برنامه‌های مدیریت بحران استانداری در بخش خسارت و پیشگیری هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه هیئت وزیران در قالب آئین نامه اجرایی ماده 10 بخشی از مقررات مالی دولت مقرر شد  کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره دراز مدت به جبران خسارت و کمک‌های معیشتی حادثه‌دیده‌ها و بحران‌زده‌ها صورت گیرد، متذکر شد: در صورت تامین اعتبار این کمک‌ها به حادثه‌دیده‌ها و بحران‌زده‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول