اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان خبر داد

معافیت مساجد از پرداخت قبوض

خبرگزاری فارس: معاون مالی اداری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان 4 هزار و 915 مسجد وجود دارد، گفت: مساجد از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف هستند.

معافیت مساجد از پرداخت قبوض

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، حجت‌الله امینی در نشست خبری که مناسبت هفته مساجد برگزار شد، اظهار کرد: در سطح شهر اصفهان 873 مسجد وجود دارد و در کل استان این تعداد به 4 هزار و 915 مسجد می‌رسد و از نظر رتبه‌بندی در مقام سوم در میان 31 استان کشور را داریم.

وی ادامه داد: این در حالی است که نیاز واقعی مسجد در استان اصفهان یک‌ هزار و 600 عدد است.

معاون مالی اداری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه در اصفهان میزان سرانه برای هر 930 نفر یک مسجد است، تاکید کرد: این سرانه در کشور برای هر یک ‌هزار نفر است و استان اصفهان از نظر سرانه در سطح کشور رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: برخی از روستاهای استان هنوز فاقد مسجد هستند و در برخی از مناطق حاشیه شهر مثل منطقه دو، هشت، 10 و 12 شهر اصفهان با کمبود مسجد مواجه هستیم.

امینی در مورد معافیت‌‌های قبوض آب، برق و گاز مساجد گفت: این ابلاغیه به تازگی در اختیار مسئولان اجرایی قرار گرفته، اما از سال 91 به این طرف قبضی از سوی مساجد پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه قبوض در گذشته با کمک‌های مردمی پرداخت می‌شده است، تصریح کرد: با این ابلاغیه دیگر مساجد قبوض را پرداخت نمی‌کنند و اگر تاکنون هم قبضی صادر شده بابت بدهی‌های سال گذشته است.

معاون مالی اداری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در مورد تقسیم‌بندی مساجد نیز اظهار کرد: سه نوع مسجد از نظر قدمتی و اداره آنها وجود دارد که یکی از مساجد قدیمی است که جزو آثار تاریخی و باستانی محسوب می‌شوند و بسیاری از امور مربوط به رسیدگی آنها مرتبط به سازمان میراث فرهنگی است.

وی اضافه کرد: تعدادی دیگر از مساجد جزو موقوفات است که اداره اوقاف در مدیریت آن دخیل است و دسته سوم مساجدی است که به صورت مردمی و خیّرین اداره می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول