اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

کارهای نمایشی در حوزه فرهنگ بی‌فایده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بویراحمد با انتقاد از عدم خروجی مثبت اعتبارات فرهنگی خرج شده در کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارهای نمایشی و همایشی در حوزه فرهنگ بی‌فایده است.

کارهای نمایشی در حوزه فرهنگ بی‌فایده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگرانی‌های حوزه فرهنگ در استان کهگیلویه و بویراحمد روز به روز زیادتر می‌شود و هیچ هم‌افزایی و انسجامی میان ادارات مرتبط با حوزه فرهنگ وجود ندارد و این ادارات کارهای فردی و موردی انجام می‌دهند.

الفونه با بیان اینکه ریشه بسیاری از معضلات و بن‌بست‌ها، مسائل فرهنگی است، یادآور شد: این قدر از موضوع فرهنگ زیاد حرف زده شد که خواندن و شنیدن این موضوعات برای مردم چندش‌آور و تکراری شده ولی واقعیت آن است که هر چقدر در حوزه فرهنگ که بسیار هم متنوع و وسیع است کار کنیم باز هم کم است.

نماینده ارشد دولت در شهرستان بویراحمد گفت: باید انصاف به خرج داد و از تلاش‌های مدیریت جوان دستگاه فرهنگی در این استان قدردانی کرد ولی متأسفانه در این حوزه نیازمند کارهای منسجم و ریشه‌ای هستیم که تنها با هم‌افزایی و بدون موازی‌کاری حاصل می‌شود.

وی ابراز داشت: بسیاری از کارهایی که تحت عنوان کار فرهنگی در این استان انجام می‌شود، نمایشی و همایشی است که این دوای درد این استان و مشکلات این حوزه نیست.

فرماندار شهرستان بویراحمد ادامه داد: کارهای نمایشی اگرچه موفقیت‌های جزئی دارند ولی چیزی که باید وجود داشته باشد این نیست زیرا مهم نتیجه این کارها است که باید در جامعه تاثیر داشته باشد.

وی با اشاره به اعتبارات خوب حوزه فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در حال حاضر اعتبارات حوزه فرهنگ خروجی لازم در اجتماع را ندارند و به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیستند.

الفونه تاکید کرد: خروجی هزینه‌ها در حوزه فرهنگ باید باور مردم نسبت به دین را تقویت و بزهکاری را کم کند، دغدغه‌های روحی مردم را کاهش دهد و عموم مردم را شامل شود ولی متاسفانه در بیشتر برنامه‌های فرهنگی تنها به قشر خاصی به عنوان مخاطب توجه می‌شود که این نگران‌کننده است.

فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از گلایه‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: البته در این بین تنها دستگاه‌های فرهنگی مقصر نیستند و برخی علما و روحانیون که موظف به برنامه‌های تبلیغی بوده نیز کوتاهی داشته و ارتباط بسیار کمی با بدنه جامعه و جوانان دارند.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول