اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون

47 عنوان کتاب در استان مرکزی چاپ و منتشر شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از چاپ 47 عنوان کتاب از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

47 عنوان کتاب در استان مرکزی چاپ و منتشر شد

محمدحسن افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در پنج ماهه گذشته 63 درخواست چاپ کتاب در استان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال شد که از این تعداد 47 عنوان موفق به چاپ شده‌اند.

وی تصریح کرد: تعداد تقاضا و مجوز صدور چاپ در این مدت در مقایسه با سال قبل پنج درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 150 درخواست به اداره ارسال شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی اداره ارشاد از چاپ کتاب گفت: امروز نیاز به مطالعه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود که این مهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

افشاری ادامه داد: فرهنگ مطالعه و امر کتابخوانی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که مسئولان باید با بسترسازی زمینه گرایش هر چه بیشتر افراد جامعه به سمت مطالعه را فراهم سازند.

وی رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی را از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی کشور‌ها دانست و تاکید کرد: اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی و تشویق آحاد جامعه به این امر کار شایسته و مطلوبی در راستای توسعه و پیشرفت کشور است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی در جامعه به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به توسعه فرهنگی است گفت: برای مبارزه با تهاجم نرم دشمنان داشتن آگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است که یکی از راه‌های افزایش آگاهی مطالعه و کتابخوانی است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول