اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور:

مهلت برای خودروساز‌ها در ایمنی خودرو جدی است/ایمنی خودرو خط قرمز ماست

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور گفت: شرکت‌های خودرو‌سازی مهلت مهر ماه را در نصب کیسه هوا و ترمز ضد قفل جدی گرفته و آ‌ن را مدنظر داشته باشند.

مهلت برای خودروساز‌ها در ایمنی خودرو جدی است/ایمنی خودرو خط قرمز ماست

سردار اسکندر مومنی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما به هیچ‌عنوان از قانون عدول نخواهیم کرد چرا که توجه به ایمنی خودرو در قانون جدید راهنمایی و رانندگی خط قرمز ماست.

وی خاطرنشان کرد: در مهلت تعیین شده تمامی کارخانه‌های خودرو‌سازی موظف شدند خودروی تولیدی خود را به کیسه هوا و ترمز ضد‌قفل و دیگر تجهیزات مجهز کنند و اگر خلاف این عمل شود ما با کارخانه‌های خودرو‌سازی برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور یادآور شد: تا اول مهر ماه در قانون برای کارخانه‌های خودرو‌سازی مهلت تعیین شده و ما لحظه‌ای در برخورد با خودروسازان متخلف درنگ نخواهیم کرد تا در موعد تعیین شده تجهیزات ایمنی خودروی خودشان را ارتقا دهند.

مومنی گفت:‌ آنچه در دو سه سال اخیر در برخورد با خودروسازان یا متولیان راه صورت گرفته است نشان از شدت عمل ماست به طوری که سعی داریم با همین رویه سهم هر دستگاه و مسئول متولی حوزه رانندگی را مشخص کرده و با آنها برخورد داشته باشیم.

این مسئول بیان داشت: اگر در تصادفات راننده، سازنده خودرو، راه و یا خود پلیس مقصر باشد سهم هر کدام در قانون جدید بر‌آورد شده و به آنها ابلاغ می‌شود.

رئیس پلیس راهور افزود: اگر در قانون قبلی قوانین جریمه محور بود در قانون جدید جرایم راننده محور است به طوری که اگر راننده‌ای تخلف کند در پرونده او ثبت و ضبط شده و با خود راننده برخورد می‌شود.

مومنی تصریح کرد: در قانون جدید همه عوامل را با هم دیده‌ایم به طوری که به همان اندازه که راننده مقررات را اگر رعایت نکند متولی ساخت جاده و راه و خودرو نیز در صورت مقصر بودن معرفی شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در این قانون حقوق و تکلیف با هم در نظر گرفته شده به طوری که تکلیف مردم رعایت قانون و حقوقشان نیز داشتن خودروی ایمن، جاده ایمن و امداد و نجات و اورژانس به موقع و مطلوب است.

رئیس پلیس راهور ابراز داشت: در این قانون سعی شده است حقوق ملت در صورت رعایت نشدن مورد پیگیری و بازخواست قرار گیرد و از تمام متولیان حوزه رانندگی پاسخی منطقی برای قصور و کوتاهی‌شان خواسته می‌شود.

مومنی گفت: ما به همان جدیت که با راننده متخلف برخورد می‌کنیم به یقین با خودرو‌ساز و متولی راه نیز اگر مرتکب خطا شده باشد برخورد می‌کنیم.

این مسئول موضوع ترافیک را یک موضوع جمعی و نیازمند مشارکت همگان برای حل آن اعلام کرد و یادآور شد: ترافیک یک موضوع دستوری نیست که با امر پلیس اصلاح شود بلکه موضوع ترافیک یکی از موضوعات اساسی است که با اقدامات فرهنگی و آموزشی که پلیس اقدام به آن کرده است قابل برطرف شدن است.

رئیس پلیس راهور در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما با اقدامات متعدد فرهنگی و آموزشی و ارتقای ایمنی خودروها سعی داریم به هر شکل ممکن از میزان تصادفات و تلفات کاسته و یک ایمنی را برای هموطنانمان فراهم آوریم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول