اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه خراسان‌رضوی خبر داد

وجود بیش از 10 هزار واحد آموزشی رسمی در خراسان‌‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر بیش از 10 هزار واحد آموزشی رسمی در خراسان‌‌رضوی وجود دارد.

وجود بیش از 10 هزار واحد آموزشی رسمی در خراسان‌‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رمضان نیری ظهر امروز در گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید کاظمیان، اظهار کرد: در نظام آموزشی تحول بنیادین باید در سطر بیاید و جوهره اصلی کار آموزشی شود و با نگاه سلبی و آسیب شناسی است که می‌توان به مسائل آموزشی و بحث مدرسه غیرمجازی و نامرئی که کارکردها و ویژگی‌های خاصی دارد پرداخت و سبب ارتقا مدرسه رسمی شد.

معاون آموزش متوسطه خراسان‌رضوی افزود: مدارس رسمی دارای مکان، زمان، کتاب و دبیر مشخص است و در حال حاضر بیش از 10 هزار واحد آموزشی رسمی در خراسان‌‌رضوی وجود دارد اما عملکرد مدرسه نامرئی قوی‌تر است.

نیری با اشاره به ویژگی‌های مدرسه نامرئی گفت: مدرسه نامرئی مکان، زمان و ساعت مشخص ندارد اما سرعت بالایی در انتقال اطلاعات دارد که در این مدرسه علاوه بر انتقال اطلاعات احساس و عواطف و هیجانات دانش‌آموزان نیز رد و بدل می‌شود.

وی تاکید کرد: در واقع مدرسه نامرئی حوزه شناخت را درگیر می‌کند و مهم‌ترین زمان مدرسه نامرئی مقطع راهنمایی است.

نیری یادآور شد: کتب درسی محتوای بسیار زیادی دارند و یادگیری اطلاعات نیاز به تمرین و تکرار دارد در صورتی که در مدرسه نامرئی انگیزش درونی و جذابیت و اشتیاقی در دانش‌آموزان وجود دارد که سبب می‌شود انتقال اطلاعات سریع‌تر از مطالب درسی باشد.

معاون آموزش متوسطه خراسان‌رضوی در ارتباط با منشا و منبع مدرسه نامرئی اظهار کرد: گروه‌های سنی همگن و همسال، منابع خصوصی و نسبتا خصوصی مانند اینترنت و ماهواره، منابع عمومی مانند رسانه‌های رسمی کشور، رفتار و گفتار معلم‌ها، مشاهدات اتفاقی و تخیلی و پویایی ذهنی نوجوانان از منابع مدرسه نامرئی است.

وی جذابیت را یکی از عوامل نیرو دهنده و اطلاعات دهنده مدرسه نامرئی دانست و خاطرنشان کرد: گردش عملکرد مدرسه نامرئی جذابیت دارد به گونه‌ای که نیازهای کوچک بچه‌ها در جمع گروه‌های همسال برطرف می‌شود، حتی اگر به صورت آسیب‌پذیر و کاذب باشد.

وی در ارتباط با نحوه مداخله در مدرسه نامرئی گفت: مداخله باید به صورت غیرمستقیم باشد و می‌توان با ایجاد ارتباطات فرا مدرسه‌ای با دانش‌آموزان، شناخت قوائد مدرسه نامرئی و استفاده از آن در مدرسه رسمی و کیفیت بخشی به فعالیت‌های مدرسه رسمی در مدرسه نامرئی مداخله کرد.

معاون آموزش متوسطه خراسان‌رضوی تاکید کرد: با همکاری با یکدیگر و گذاشتن نشست‌هایی از جنس آموزشی و پرورشی و آسیب شناسی و با یک نگاه سیستمی با محوریت یادگیری و تربیت واقعی سبب رشد در نظام آموزشی شویم.

انتهای پیام/ح20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول