اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:

میناب از نظر توسعه فضاهای فرهنگی فقیر است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان میناب در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی با مشکل شدید مواجه است و از نظر توسعه فضاهای مورد نیاز فرهنگی فقیر است.

میناب از نظر توسعه فضاهای فرهنگی فقیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگ در میناب از هنر به عنوان زبان گویایی برای ارتباط با همه اقشار نام برد و اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و معضلات زمانی که در قالب هنر عرضه می‌شود حل می‌شود و برطرف شدن آن سرعت می‌یابد.

وی نقش هنرمندان را در همه عرصه‌ها حساس و خطیر دانست و ادامه داد: کسانی که در بخش‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند با سختی و مشقات فراوانی روبه‌رو هستند و دشواری‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه هنر نعمتی از سوی خداوند متعال است، بیان کرد: شهرستان میناب از ظرفیت هنری بالایی برخوردار بوده و خداوند نعمت هنر را به صورت تمام به مینابی‌ها اعطا کرده است.

نماینده مردم میناب، جاسک، رودان، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی افزود: هنر باید سالم و در خدمت مردم، جامعه و نظام باشد و زمینه توسعه، پیشرفت و عمران کشور را فراهم کند.

هاشمی با اشاره به فضاهای فرهنگی موجود در میناب، بیان داشت: شهرستان میناب با بیش از 200 هزار نفر جمعیت و حجم قابل توجهی هنرمند هنوز در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی مورد نیاز فقیر است.

وی اضافه کرد: در سال‌هایی که اعتبارت خوب و قابل ذکری در حوزه فرهنگ و هنر در کشور هزینه می‌شد متاسفانه میناب از آن اعتبارات بی‌بهره ماند و اکنون جای بسی تاسف است که تمام فعالیت‌های فرهنگی هنری دومین شهرستان استان تنها در یک مجموعه فرهنگسرای شهید بهشتی صورت می‌گیرد.

هاشمی در ادامه افزود: با وجود مشکلات و پیچ و خم‌های موجود در مسیر از هنرمندان متعهد مینابی می‌خواهم که راه خود را با قوت بیشتر ادامه دهند چراکه در بسیاری از مواقع مسیر هموار نیست ولی برای پیشرفت و حصول نتیجه باید مصمم به ادامه و طی راه بود.

وی با بیان اینکه کار و فعالیت در شرایط سخت یکی از رموز موفقیت است، بیان کرد: امکانات و تجهیزات موجود در تمام حوزه‌ها و به ویژه حوزه فرهنگ و هنر در میناب متعلق به دو دهه پیش است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلنگ‌زنی مجتمع عدالت و امید میناب در دور دوم سفر هیئت دولت به استان و اجرایی نشدن آن گفت: احداث این مجتمع از حقوق اساسی مردم میناب و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان است را در کنار سایر مطالبات هنرمندان، با جدیت، در وزارت ارشاد و مجموعه مدیریتی هرمزگان پیگیری می‌کنم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر در میناب مورد بی‌مهری واقع شده‌اند، افزود: توطئه‌های فرهنگی و  منحط غرب و تهاجم فرهنگی را تنها با ارزش‌گذاری به فرهنگ خودی و توجه به هنرمندان ایران اسلامی می‌توان خنثی کرد.

رضا اوژند افزود: هرمزگان را در تمام کشور با  هنر و هنرمند مینابی می‌شناسد چراکه هنرمندان این شهرستان همیشه و در همه میادین هنری کشور علاوه بر حضور چشمگیر حائز رتبه‌های برتر آن نیز هستند.

وی با بیان اینکه در میناب 9 انجمن فرهنگی هنری فعالیت می‌کند، اظهار داشت: نبود فضای مناسب و لازم از مشکلات اساسی هنرمندان در میناب است.

اوژند ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب علاوه بر اینکه در ساختمان فرهنگسرا مستقر است هنوز وسیله نقلیه هم ندارد.

در این نشست که در فرهنگسرای شهید بهشتی میناب برگزار شد همچنین یکی از هنرمندان به نمایندگی از جامعه هنری مشکلات این قشر را بیان کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول