اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد

بهره‌برداری از شش طرح صنعتی تا پایان امسال

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: شش طرح صنعتی در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال در قالب طرح‌های مهر ماندگار به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از شش طرح صنعتی تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبادالله اکبری عصر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: هشت پروژه بزرگ صنعتی در قالب طرح‌های مهر ماندگار در این استان در حال اجراست که در فاز اول چهار پروژه صنعتی از این پروژه‌ها در قالب طرح مهر ماندگار در استان به تصویب رسیده بود و در فاز دوم نیز چهار طرح دیگر به ‌آنها اضافه شد.

وی با بیان اینکه لوله و گاز پروفیل چی‌چست، فولاد سنگ و فلز ارومیه، فولاد ارومیه و ذوب‌آهن ارومیه در فاز اول طرح مهر ماندگار و فسفات کبودان، کاغذ و مقوای فردوس، کارخانه قند ارومیه و درسان شفق ایرانیان در فاز دوم طرح مهر ماندگار در استان اجرا می‌شوند، افزود: پروژه پتروشیمی مهاباد نیز به عنوان یکی از طرح‌های صنعتی بزرگ استان در قالب پروژه‌های شرکت ملی نفت و پروژه تجهیز طلای زره‌شوران تکاب از طریق سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز صنایع در قالب طرح مهر ماندگار جای گرفته‌اند.

اکبری اضافه کرد: مبلغ 630 میلیارد ریال اعتبار از محل وجوه اداره شده و 8 میلیون یورو تسهیلات ارزی برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و بازاریابی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی بین‌المللی برای توسعه صادرات و ارتقای سطح روابط تجاری با کشورهای هدف است.

به گفته اکبری شناخت بازار، بررسی عملکرد رقبا، شناساندن توانمندی‌های بالقوه و بالفعل جمهوری اسلامی ایران، آشنایی با تکنولوژی‌های نوین، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری، عقد قرارداد و در نهایت توسعه روابط تجار با سایر کشورها از جمله این اهداف است.

وی عقد قرارداد پیش‌فروش محصولات برای تجار و بازرگانان کشورهای هدف، بازدید از کارخانجات تولیدی و آشنایی با تکنولوژی‌های مورد استفاده در آنها، ملاقات و مذاکره با مسئولان و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشورهای هدف، پایش وضعیت اقتصادی، قدرت خرید، سلایق مشتریان، کیفیت بسته‌بندی محصولات رقبا در بازارهای هدف و عقد تفاهم‌نامه تجاری در راستای تسهیل صادرات را از مهم‌ترین دستاوردهای این هیئت‌ها عنوان کرد.

اکبری گفت: کشورهای غنا، اندونزی و اوگاندا از کشورهای هدف به منظور اعزام هیئت‌های تجاری استان و ارمنستان، اوکراین، عراق و ترکیه کشورهای هدف به منظور پذیرش هیئت‌های تجاری هستند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول