اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

13 تا 16 شهریورماه جاری

مسابقات کشوری ریخته‌گری در دانشکده شهید مهاجر اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان گفت: دومین دوره از مسابقات کشوری ریخته‌گری از 13 تا 16 شهریورماه جاری به میزبانی دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان برگزار می‌شود.

مسابقات کشوری ریخته‌گری در دانشکده شهید مهاجر اصفهان برگزار می‌شود

حمیدرضا عالمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره اینکه سال گذشته نخستین دوره مسابقات کشوری ریخته‌گری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده است، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات سبب پیوند میان صنعت و دانشگاه می‌شود و دانشجویان با حضور در چنین مسابقاتی می‌تواند در حوزه صنعت و افزایش تولیدات داخلی نقش بسزایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: روند برگزاری مسابقات کشوری ریخته‌گری به صورتی است که تیم شرکت ‌کننده‌ای که در مسابقات دوره گذشته رتبه نخست را از آن خود کرده باشد در دوره آتی میزبان شرکت ‌کنندگان در مسابقات کشوری ریخته‌گری است.

مسئول فرهنگی دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان با بیان اینکه در نخستین دوره مسابقات کشوری ریخته‌گری گروه شرکت ‌کننده از دانشکده مهاجر اصفهان رتبه نخست را به دست آورد، تاکید کرد: با توجه به این موضوع دومین دوره از این مسابقات به میزبانی دانشکده فنی مهاجر اصفهان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری این مسابقات از 13 تا 16 شهریورماه جاری در دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال جاری دانشجویان از دانشگاه‌های علم و صنعت، دانشگاه آزاد نجف‌آباد اصفهان، مجلسی، آزاد مشهد و تعدادی دیگر از دانشگاه‌های فعال در سطح کشور به رقابت در دومین دوره مسابقات کشوری ریخته‌گری می‌پردازند.

عالمی با تاکید بر اینکه شرکت‌ کنندگان در این مسابقات از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های سراسر کشور هستند، تصریح کرد: در سال جاری 53 تیم از دانشجویان در مرحله استانی این مسابقات شرکت کرده بودند که در حال حاضر 30 تیم چهار نفره از 22 دانشگاه از سطح کشور به مرحله کشوری این مسابقات راه یافته‌اند و شرکت ‌کنندگان این مسابقات از دانشجویان در مقطع کاردانی تا مقطع دکترا هستند.

وی به افزایش کمیت و کیفیت دومین دوره مسابقات کشوری ریخته‌گری اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته نیز در مرحله استانی این مسابقات 45 تیم دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور در نخستین دوره مسابقات کشوری ریخته‌گری در دانشگاه صنعتی اصفهان به رقابت با یکدیگر پرداخته بودند.

مسئول فرهنگی دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان، گفت: پیوند بیشتر دانشگاه و صنعت و برطرف شدن مشکلات واحد‌های صنعتی در زمینه رشته ریخته‌گری از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای برگزاری این مسابقات نقشی ندارد و تنها دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از شرکت‌ کنندگان در این مسابقات است، اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز برای برگزاری این مسابقات نیز از سوی وزارت علوم تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول