اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان اردبیل:

اردبیل میزبان 28 استان در نمایشگاه سراسری صنایع دستی است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 28 استان از سراسر کشور میهمان اردبیل در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران خواهند بود.

اردبیل میزبان 28 استان در نمایشگاه سراسری صنایع دستی است

علیرضا دباغ عبداللهی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران با حضور 120 هنرمند از 28 استان کشور در اردبیل برگزار می‌شود. این نمایشگاه در 150 غرفه و در مجتمع شوراسنتر اردبیل برپا خواهد شد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با یادآوری اینکه ششمین نماشیگاه صنایع دستی ایران 6 تا 10 شهریور ماه از ساعت 3 تا 10:30 شب پذیرای بازدید‌کنندگان خواهد بود، یادآور شد: از تمام استان‌ها، صنعتگران با صنایع اصیل و کیفیت بسیار بالا در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و در کنار آن ما نیز نظارت کامل و کافی بر غرفه‌ها خواهیم داشت.

دباغ عبداللهی گفت: ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران به صورت فروشگاهی برگزار می‌شود و مردم از نظر بازدید و خرید با بهترین شرایط می‌توانند از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کنند.

این مسئول عنوان کرد:‌ ما تنها در این نمایشگاه در ارائه صنایع دستی و تولیدی بر استان تاکید کردیم و هیچ محصول جانبی از قبیل سوغات، غذاهای محلی و ... در نمایشگاه ارائه نخواهد شد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: تمام صنایعی که در این نمایشگاه ارائه می‌شود در راستای رونق تولیدات ملی است و این نمایشگاه از همین حیث جزو نمایشگاه‌های برتر خواهد بود.

دباغ عبداللهی افزود: تولید ملی در تمام محصولات صنایع دستی که از استان‌ها ارائه می‌شود به چشم می‌خورد و ما در نظر داریم علاوه بر ارائه محصولات به ایجاد اشتغال پایدار از طریق صنایع دستی نیز اقدام کنیم.

وی به تغییر مکان نمایشگاه نیز اشاره کرد و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس ادامه داد: با توجه به اینکه دفعات قبل نمایشگاه‌ها بیشتر در محل نمایشگاه دایمی اردبیل برگزار می‌شد این بار با برگزاری آن در مجتمع شوراسنتر به صورت تقریبی مشکل ایاب و ذهاب مردم حل شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: ما علاوه بر اینکه محل برگزاری نمایشگاه را تغییر دادیم با سازمان اتوبوسرانی نیز هماهنگی به عمل آورده‌ایم تا از چهار نقطه شهر از پل پیر‌عبدالملک، میدان شریعتی و دو نقطه دیگر نسبت به جابجایی و انتقال مردم به نمایشگاه اقدام کنند.

دباغ عبداللهی گفت: ‌شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه نیز ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی را به عنوان میدانی رقابتی برای حضور در بازارهای جهانی قلمداد می‌کنند به همین جهت حضوری پر‌رنگ در آن خواهند داشت. 60 غرفه ویژه هنرمندان استان اردبیل است که تاکنون 40 غرفه آن رزرو شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان سخنان خود سهمیه هر استان برای شرکت در این نمایشگاه سه نفر اعلام کردو به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ البته بعضی از استان‌های بزرگ که صنایع دستی جهانی دارند بیشتر از سه نفر درخواست داده‌اند که استان اصفهان و گیلان در بین این استان‌ها قرار دارند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول