اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایجاد 10 هزار شغل پایدار صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در سال 90 برای بیش از 10 هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی در استان فرصت‌های شغلی ایجاد شده است.

ایجاد 10 هزار شغل پایدار صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان اظهار کرد: اعطای وام و تسهیلات خوداشتغالی، بیمه هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و ایجاد امکانات آموزش رایگان برخی از رشته‌های دارای بازار، از جمله اقدامات موثری است که منجر به افزایش اشتغال‌زایی در این صنایع شده است.

محمدی همچنین به عملکرد این سازمان در زمینه‌های مختلف مرمت آثار، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با بهبود زیرساخت‌ها و توسعه صنعت گردشگری موفق به جذب بیشترین گردشگر خارجی به کشور در سال گذشته شده بود که یک ارتقای قابل توجه در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به توجه ویژه این سازمان به مرمت مساجد تاریخی اشاره کرد و افزود: با اولویت قرار دادن مساجد تاریخی استان در بحث مرمت و بازسازی، مرمت مساجد بسیاری از شهرستان‌های مختلف به اتمام رسیده و یا در دست اجراست.

محمدی همچنین با اشاره به حمایت‌های بی‌نظیر مردم سراسر کشورمان به زلزله‌زدگان شهرستان‌های اهر و ورزقان تاکید کرد: شوک وقوع زلزله و فوت عزیزان برای بازماندگان این شهر و روستاها دردی جان‌فرسا بوده که ضروری است تمام مردم غیور آذربایجان برای کاهش این درد در کنار کمک‌های مردمی در ارتقای روحیه آن عزیزان نیز تلاش کنند.

وی ضایعه تاسف‌بار فوت هموطنان عزیزمان در شهرستان‌های اهر و ورزقان را مایه اندوه و عزای مردم سراسر کشور دانست و گفت: وقوع زلزله ویرانگر اهر و ورزقان متاسفانه در شب‌های عزیز قدر بسیاری از هموطنان ما را از دیار خاک به دیار باقی سپارد و دل همه ما را به درد آورد.

محمدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت‌های خانواده معظم شهدا و دعای خیر آنها برای موفقیت‌های این سازمان در راستای رسیدن به اهداف عالی تشکر و قدردانی کرد و از همه مردم خواست در کنار دعا برای بازماندگان و درگذشتگان زلزله، کمک‌های نوع‌دوستانه خود را از این آسیب‌دیدگان دریغ نکنند.

آیین گرامیداشت روز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، به رسم هر سال با حضور تعداد کثیری از خانواده‌های معظم شهدا و به دعوت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برگزار شد. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول