اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

افزوده شدن 90 هزار دانش‌آموز به مقطع ابتدایی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: تمام مدارس نوسازی ‌شده و بازسازی شده در سال جدید تحصیلی، متعلق به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است.

افزوده شدن 90 هزار دانش‌آموز به مقطع ابتدایی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، طاهره عرفانیان در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس خراسان رضوی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: نظام جدید آموزشی، در سال جدید تحصیلی، قطعا با بالاترین کیفیت مستقر می‌شود و تمام زیرساخت‌های لازم برای این طرح نیز در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: کمبود کلاس در مقطع ابتدایی را با تغییر کاربری برخی از فضاها و همچنین اختصاص کلاس از سایر مقاطع، به مقطع ابتدایی جبران می‌کنیم و علاوه بر این، بر اساس مصوبه سازمان نوسازی مدارس، تمام کلاس‌های نوسازی و بازسازی شده در سال تحصیلی جدید، به مقطع ابتدایی اختصاص می‌یابد.

عرفانیان گفت: در سال تحصیلی گذشته، نزدیک به 400 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در خراسان‌رضوی مشغول به تحصیل بودند و برای سال تحصیلی جدید، پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به اضافه شدن مقطع ششم ابتدایی، 90 هزار دانش‌آموز نیز به تعداد قبلی افزوده شود و البته تعداد دانش‌آموزان دختر و پسر در خراسان رضوی، تقریبا یکسان هستند.

وی با اشاره به طرح توزیع سیم‌کارت رایگان در میان دانش‌آموزان تاکید کرد: این طرح، اصلا جالب نبود و از آنجا که در ایام تابستان اجرا شد، قطعاً در ابتدای مهر ماه، با چالشی جدی در زمینه آسیب‌های مختلف این طرح مواجهه می‌شویم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اهمیت بالای دوران ابتدایی در رشد شخصیت دانش‌آموزان عنوان کرد: در دوره ابتدایی، اهداف مختلف اعتقادی، اخلاقی، بهداشتی، زیستی و حتی سیاسی را دنبال می‌کنیم و تمام این اهداف، منطبق با اسناد بالادستی و همچنین در راستای طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است.

عرفانیان ابراز کرد: در همین راستا، برخی از کتب مقطع ابتدایی، بین 30 تا 80 درصد، تغییر محتوا داشته‌اند و این نکته از آنجا جالب توجه است که در 30 سال اخیر، کتب درسی تغییر زیادی نداشته‌اند.

انتهای پیام/و20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول