اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار کردستان:

نظارت بر مصالح ساختمانی کردستان ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر لزوم تشدید نظارت در واحدهای تولید مصالح ساختمانی در سطح استان تاکید کرد.

نظارت بر مصالح ساختمانی کردستان ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی در جلسه شورای فنی استان با بیان اینکه برای ارتقای سطح کیفیت طرح‌های عمرانی نظارت بر واحدهای تولیدی مصالح و مواد اولیه در سطح استان الزامیست، اظهار داشت: به دلیل اهمیت کیفیت مواد و مصالح در افزایش طول عمر سازه‌ها در طرح‌های عمرانی، باید توجه ویژه‌ای به افزایش سطح کمی و کیفی مصالح در واحدهای تولیدی داشته باشیم.

وی افزود: در چند سال اخیر شاهد وقوع زلزله و حوادث غیرمترقبه متعددی در کشور هستیم که در صورت رعایت مقررات فنی و مهندسی در ساخت و سازها و نیز استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت، خسارت‌های مالی و جانی در این گونه حوادث به حداقل می‌رسد.

نوسودی ادامه داد: تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، پیمانکاران، سرمایه‌گذاران و صاحبان طرح‌های عمرانی و زیربنایی باید برای ارتقای کیفیت ساخت و سازها از بهترین مواد اولیه استفاده نموده و قوانین و مقررات فنی را در این زمینه رعایت نمایند.

معاون عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تحقق اهداف توسعه پایدار و اجرای سازه‌های بادوام به ویژه در زمینه راهسازی و صنعت ساختمان مستلزم افزایش کیفیت مصالح و نیز رعایت نکات فنی و مهندسی در این زمینه است.

وی خواستار تشکیل کمیته مصالح در شورای فنی استان و تدوین قوانین و مقررات ارتقای کیفیت با توجه به استانداردهای رایج در این عرصه شد.

نوسودی تصریح کرد: درجه‌بندی مصالح با هدف آشنایی بیشتر مصرف‌کنندگان با هدف افزایش کیفیت طرح‌ها می‌تواند موجب تقویت زیرساخت‌های طرح‌های عمرانی و در نهایت صرفه‌جویی در هزینه‌های عمرانی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان از نظارت ضعیف در طرح‌های عمرانی انتقاد کرد و از دستگاه‌های متولی و نظارتی خواست تا با بازرسی و نظارت مستمر از پروژه‌های عمرانی از کیفیت مصالح مورد استفاده اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول