اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

کم‌کاری دستگاه‌ها نسبت به ثبت وقایع حیاتی پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام گفت: برنامه‌ریزی کامل و کارشناسانه درباره آمار دقیق ثبت ولادت و وفات موجب می‌شود که در این راه کم‌کاری دستگاه‌ها نسبت به وظایف آن‌ها در ثبت وقایع حیاتی پذیرفتنی نباشد.

کم‌کاری دستگاه‌ها نسبت به ثبت وقایع حیاتی پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ظهر امروز جلسه ثبت وقایع حیاتی سه ماه دوم سال جاری در محل فرمانداری شهرستان چرام برگزار شد.

در حاشیه این نشست، فرماندار چرام اظهار کرد: جلسات ثبت وقایع حیاتی می‌تواند موجب برنامه‌ریزی بهتر باشد.

علی‌رضا نیکروز در خصوص ثبت وقایع چهارگانه ازدواج، طلاق، تولد و وفات عنوان کرد: همه مسئولین باید نسبت به انجام امور ثبت وقایع حیاتی همکاری و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

نیکروز با ارائه فرصت 15 روزه ثبت ولادت و 10 روزه فوت به رئیس ثبت احوال شهرستان چرام تاکید کرد: مسئول مرکز بهداشت و درمان جلسه‌ای با همه بهورزان و خانه بهداشت‌ها برگزار کند تا وظایف و تکالیف آن‌ها نسبت به اعلام ثبت به موقع وقایع حیاتی مشخص شود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با بیان اینکه همه ادارات باید برای انجام این مهم تلاش و کوشش کنند و راهکار مناسب ارائه دهند، متذکر شد: توسط فرماندهی نیروی انتظامی یک نفر به عنوان رابط با ثبت احوال در نظر گرفته شود و ثبت وقایع را به روز گزارش کند.

وی افزود: نشستی با حضور ثبت احوال و فرمانداری از طریق بخشداری سرفاریاب در این باره برگزار شود و از همه دهیاران، شوراها، خانه بهداشت‌ها و مراکز درمانی برای اقدام در خصوص ثبت وقایع حیاتی دعوت به عمل آید.

فرماندار شهرستان چرام با بیان اینکه باید از طریق تریبون نماز جمعه به همه مردم اطلاعات کافی و کامل داده شود، گفت: اداره تبلیغات اسلامی باید در مجالس و سخنرانی‌های تدارک دیده شده در مورد ثبت وقایع حیاتی نسبت به آگاهی مردم اطلاعات کافی را ارائه دهند.

بخشدار چرام نیز در این نشست اظهار کرد: آمار و اطلاعات یکی از عوامل مؤثر و ضروری برای برنامه‌ریزی است.

احمد مرتضوی افزود: همه ما باید همواره برنامه‌ریزی کنیم تا زندگی هدفمندی داشته باشیم.

وی آمار و اطلاعات را پایه و اساس هر تحقیق دانست و ابراز داشت: آمار دقیق اساس پژوهش، تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری است.

بخشدار شهرستان چرام با اشاره به قانون اطلاعات و آمار در خصوص ثبت وقایع حیاتی گفت: اعضای جلسه باید در فرصت مشخص شده اطلاعات و آمار را در اختیار ثبت احوال شهرستان قرار دهند تا بتوان به موقع در مورد آن تصمیم‌گیری کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول