اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کهنوج در مجلس:

استراتژی جهان اسلام در روز قدس نابودی صهیونیسم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، رودبار و فاریاب در مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی جهان اسلام در راهبرد امام راحل چانه‌زنی برای صلح و سازش نیست، بلکه قطع غده سرطانی است.

استراتژی جهان اسلام در روز قدس نابودی صهیونیسم است

حجت‌الاسلام محمدرضا امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) با بصیرت و آگاهی در ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 58 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند.

وی با بیان اینکه استراتژی امام راحل در مقابل استراتژی جهان عرب بود، افزود: آنها با تأثیرپذیری از غرب و استکبار پس از جنگ 1967 و شکست سخت سه ارتش عربی در صحرای سینا و جولان، عملاً امید خود را از دست داده و پذیرفتند که رژیم غاصب صهیونیستی در مناطق اشغالی استقرار یابد.

امیری تصریح کرد:‌ در مقابل این استراتژی، استراتژی دیگری با ابتکار امام راحل شکل گرفت که روز قدس راهبرد آن بود.

وی با اشاره به اهداف این نامگذاری ابراز داشت: تقویت این باور در میان کشورهای مسلمان که قدرت اسلام و مسلمانان ظرفیت زیادی دارد که در صورت انسجام و همگرایی لازم قدرت پوشالی صهیونیست‌ها را از بین می‌برد، یکی از این اهداف است.

امیری عنوان کرد: امام خمینی (ره) با جمله معروف خود که فرمودند «اگر مسلمانان هر کدام یک سطل آب بر رژیم صهیونیستی بریزند، این رژیم را آب می‌برد»، روحیه خودباوری و امید را در میان مسلمانان ایجاد کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، رودبار و فاریاب در مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی جهان اسلام در راهبرد امام راحل چانه‌زنی برای صلح و سازش نیست، بلکه قطع غده سرطانی است.

امیری خاطرنشان کرد: زیرا اگر رژیم صهیونیستی به صلح تن می‌داد، باید در سال‌های 1948 تا 1967 که حداقل هشت طرح سازش مطرح شد، این اتفاق می‌افتاد.

وی اذعان داشت: بر همین اساس امام راحل و حامیان و همفکران وی در جهان اسلام این استراتژی را دنبال کردند.

امیری بیان داشت: به تدریج این خودباوری در میان مسلمانان فلسطینی و دیگر مسلمانان ایجاد شد و انتفاضه فلسطین را در پی داشت.

وی اظهار داشت: ضربه‌هایی که در سال 2000 بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد شد و در جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان در 2006 و 22 روزه غزه و مقاومت حماس در 2008 ادامه پیدا کرد، یکی از مهم‌ترین برکات و نتایج این فکر و اندیشه امام خمینی (ره) بوده است.

امیری تصریح کرد:‌ مقام معظم رهبری نیز در ادامه این راه در سال 90 با طرح بحث «فلسطین برای همه فلسطینیان» و «خاورمیانه از نهر تا بحر» بر آن تأکید کردند.

وی افزود: بیداری اسلامی نیز امروز دنیای استکبار را مستأصل کرده و به دلیل شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی و مستکبران، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد «امنیت اسرائیل خط قرمز آمریکا است»، اما این رجزخوانی آن از موضع قدرت نیست، بلکه از فرط ناعلاجی و ضعف است.

امیری عنوان کرد: در اینجا به آینده‌نگری امام راحل و مقام معظم رهبری پی می‌بریم که این استراتژی راهبردی که در سال 58 توسط امام راحل مطرح شد و طی 33 سال مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران پای آن ایستادند، بهترین استراتژی برای رساندن ملت مسلمان و جهان اسلام به اهداف عالیه آنها است که امروز نیز نتیجه عالی آن را در بیداری اسلامی می‌بینیم که نمودار شده است.

وی اذعان داشت: امیدواریم مردم شریف ایران و همچنین مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه جنوب استان کرمان با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز شریف قدس امید را در دل مسلمانان جهان افزون و دشمنان غاصب و مستکبر جهان به ویژه امریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس را مأیوس کنند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول