اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

روز قدس نقشه‌های صهیونیست‌ها را نقش بر آب می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: روز قدس مظهر وحدت ملت‌ها و دولت‌های مسلمان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین است و نقشه‌های لابی صهیونیست برای اعمال سلطه بر ملت‌ها و چپاول سرمایه‌های آنها را نقش بر آب می‌سازد.

روز قدس نقشه‌های صهیونیست‌ها را نقش بر آب می‌کند

محمدمهدی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نام‌گذاری روز قدس نشأت گرفته از نگاه ژرف‌اندیش و استراتژیک بنیانگذار جمهوری اسلامی در ابعاد منافع ملی و بین‌المللی و این موضوع برای جهان اسلام است که در کنار تقویت روحیه اتحاد و یک‌پارچگی بین مسلمانان تلاش دارد تا این روز را نمادی برای مقابله مستضعفان با مستکبران و روز جدایی حق از باطل معرفی کند.

وی بیان داشت: در این دیدگاه روز قدس یک روز جهانی است که تنها اختصاص به قدس ندارد، احیای روحیه جهاد و شهادت در راه دفاع ارزش‌های والای انسانی که برگرفته از تعالیم جانبخش اسلام است در کنار احیای اندیشه دفاع از وطن و عدم سکوت در برابر حاکمان ظالم از دیگر اهداف نام‌گذاری این روز مقدس است.

زاهدی با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی و تاثیر بر روحیه دشمنان ا‌براز داشت: حضور مسلمانان در این راهپیمایی عظیم خط بطلانی بر تحمیل تفکر "تفرقه بینداز و حکومت کن" ‌غرب است که به دنبال ایجاد اختلافات طایفه‌ای، قومی و مذهبی میان مسلمانان هستند.

نماینده کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: حضور پرشکوه امت اسلام این روز را مظهر وحدت ملت‌ها و دولت‌های مسلمان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین قرار می‌دهد و نقشه‌های لابی صهیونیست برای اعمال سلطه بر ملت‌ها و چپاول سرمایه‌های آنها را نقش بر آب می‌سازد.

زاهدی گفت: مبنای ایجاد دولت غاصب صهیونیستی تامین منافع غرب و آمریکا در منطقه استراتژیک خاورمیانه بوده، اما امروز این دولت غاصب خود سربار غرب و مایه سرافکندگی آنها شده است.

وی اذعان داشت: غربی‌ها این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند که دیگر تاریخ مصرف صهیونیست به پایان رسیده‌ و اتفاقات و اختلاف‌پراکنی در کشور سوریه مؤید این صحبت است.

زاهدی بیان داشت: اعتقاد بر این است که سرزمین فلسطین به صاحبانش باز می‌گردد و این یک وعده‌ی الهی است و دعا می‌کنیم به زودی محقق شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا روز قدس صرفا یک روز سیاسی است یا بر دیگر جنبه‌های مسلمانان به ویژه بحث فرهنگی آنها تأثیر دارد، خاطرنشان کرد: روز قدس یک نماد است، نماد شهادت‌طلبی، آزادی‌خواهی، حب وطن و اتحاد و یک‌پارچگی که همه این موارد دارای شالوده‌های فرهنگی است و ریشه در اعتقادات و باورهای مسلمانان دارد.

زاهدی در مورد تأثیرات روز قدس بر جهان اسلام عنوان کرد: روز قدس هر سال تفکر مبارزه با صهیونسیم و خطرات این رژیم غاصب را در اذهان ملت‌ها و دولت‌ها تداعی و یادآوری می‌کند و خونی تازه در رگ‌های مقاومت به جریان‌ می‌اندازد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: از سویی مسئله فلسطین و قدس شریف می‌تواند نقطه وحدت و مشترک همه کشورها اسلامی و ملت‌های مسلمان باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با دعوت از همه ملت بزرگ ایران اسلامی و اقشار مختلف به ویژه دانشگاهیان و نخبگان کشور و هم استانی‌ها‌‌ ‌برای حضور در این روز عظیم و سرنوشت‌ساز تصریح کرد: با این حضور علاوه بر تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، بیعتی مجدد با رهبری فرزانه انقلاب داشته باشیم و به دنیا نشان دهیم که تحریم‌ها و مشکلات هیچ زمان نمی‌تواند اتحاد و محبت بین مردم ایران را خدشه‌دار کند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول