اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شرکت سپاد

سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد کشور در حد حرف مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شرکت سپاد گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری باید سهم تعاون از اقتصاد کشور به 25 درصد برسد در حالی که در این راستا اقدامات موثری صورت نگرفته و تنها در حد حرف مانده است.

سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد کشور در حد حرف مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اکبر گرمه ای امروز در سالن جلسات خبرگزاری فارس در نشستی صمیمی با خبرنگاران این خبرگزاری، با اشاره به اجرای نادرست سیاست‌های کلی اصل 44 در کشور اظهار داشت: یکی از نگرانی‌هایی که بعضا از سوی دولت‌هایی مطرح می‌شود این است که خصوصی‌سازی سبب تکاثر و دراختیار قرارگرفتن ثروت در دست افرادی خاص می شود.

وی افزود: از سویی مطرح می‌شود که خصوصی سازی سبب افزایش فاصله طبقاتی می‌شود در حالی که این تصورات بسیار غلط است و سبب اجرای نادرست سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سپاد خاطرنشان کرد: البته مدلی که شرکت سپاد در حال اجراست این مشکلات و نگرانی‌هارا از بین برده است چراکه 10 هزار سهام دار با هر مقدار سرمایه و سهمی در حال انجام فعالیت‌های اقتصادی هستند و در زمان تعیین مدیران شرکت نیز همگی مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: در ذیل سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی که مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ کرده اند، نسبت به بخش تعاون تاکیدات بسیاری شده است به گونه ای که باید سهم تعاون از اقتصاد کشور به 25 درصد برسد درصورتی که شاهدیم این فرمایش مقام معظم رهبری در حد حرف باقی مانده و اقدامات تاثیرگذاری برای اجرای آن صورت نگرفته است.

معاون گردشگری و ارتباطات شرکت سپاد در ادامه با اشاره به پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی استان مبنی بر احداث دانشکده گردشگری و هتلداری در مجموعه شرکت سپاد گفت: اخیرا آنها تقاضایی مبنی بر ورود شرکت سپاد به عرصه آموزشی داشتند و در این راستا از شرکت سپاد زمین تقاضا کردند که البته ما هم از این پیشنهاد استقبال کردیم چراکه زمینه آموزش استعداد های گردشگری و هتلداری در شرکت سپاد به طور کامل فراهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تاثیرگذاری شرکت سپاد در افزایش ماندگاری زائر اظهار داشت: در حال حاضر شاهدیم که ماندگاری زائر در مشهد کاهش داشته است که در این راستا باید اقداماتی را برای پرکردن وقت زائرین و افزایش ماندگاری آنها انجام دهیم.

گرمه ای افزود: طی نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی در مبادی ورودی شهر مشهد بالاترین بازدید را زائران پس از حرم مطهر رضوی از مجموعه سپاد داشتند که این نشان دهنده نقش تاثیرگذار شرکت سپاد در افزایش ماندگاری زائر است.

وی اضافه کرد: البته همواره ما به‌عنوان بخش خصوصی اهتمام ویژه‌ای نسبت به افزایش ماندگاری زائر داشتیم و در این راستا مجموعه های مختلفی را برای ماندگاری بیشتر چون پارک ساحلی افتاب، سرزمین عجایب، اکواریوم و غیره را راه‌‌اندازی کرده ایم.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات شرکت سپاد در این راستای، طراحی شهرک گردشگری است که خدمات آن تعریف شده و انشاا... در آینده‌ای نزدیک این طرح به تصویب می رسد و با این اقدام می توان حداقل یک روز ماندگاری زائران را افزایش داد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول