اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی گرفتار جزئی‌نگری در فعالیت‌های اقتصادی است

خبرگزاری فارس: ‌معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود برخی استعدادهای اقتصادی در استان، گفت: بسیاری از این استعدادها، در حد تولید در مقیاس اندک مانده و به کارخانه‌های عظیم تبدیل نمی‌شود.

آذربایجان‌غربی گرفتار جزئی‌نگری در فعالیت‌های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلامرضا دیزج‌نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی تشکیل شد، اظهار داشت: باید بسترهای مورد نیاز فراهم شود تا فعالیت بخش خصوصی در حوزه اقتصادی آذربایجان‌غربی بیش از پیش افزایش یابد.

وی افزود: مهمترین عارضه که در آذربایجان‌غربی به آن گرفتار هستیم پرداختن به کارهای کوچک است، هنوز آن طور که باید نیاموخته و تمرین نکرده‌ایم که کارهای بزرگ انجام دهیم.

دیزج‌نژاد در این مورد توضیح داد: برای مثال شهرستان خوی استعداد تولید تخم آفتابگردان را دارد و در این شهرستان با مقیاس اندک نسبت به تولید این محصول اقدام می‌شود ولی تاکنون کارخانه عظیمی برای تولید روغن‌های گیاهی و امثال آن احداث نشده است.

وی با بیان اینکه ما وظیفه‌ای جز این نداریم زمینه را برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ فراهم کنیم، ادامه داد: بسترهای فرهنگی باید در این حوزه فراهم شود بنابراین آمادگی کافی وجود دارد که سازمان اقتصاد و دارایی استان در صورت ارائه طرح، اعتبارات لازم برای اجرای آن  را فراهم کند.

دیزج‌نژاد با انتقاد از این اینکه در عرضه فروش اوراق مشارکت هنوز اقدام چندانی نشده است، اضافه کرد: تاکنون در این ارتباط صحبت‌هایی شده و مجوزهای مورد نیاز از مراجع ذی‌صلاح اخذ شده ولی در عمل اقدامی صورت نگرفته و موضوع پیگیری نشده است.

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کارشناسان در دستگاه‌های اجرایی به طور شایسته در مورد مسائل اقتصادی توجیه نشده‌اند، اظهار داشت: هم‌اکنون بسترها برای رشد و پیشرفت استان فراهم است به طوری که مسئولان در امور مختلف توجیه بوده و مسائل را پیگیری می‌کنند ولی کارشناسان در جریان امور قرار ندارند.

وی بر پیگیری جدی طرح‌های مهر ماندگار تاکید کرد و بیان داشت: برای اینکه این طرح‌ها در موعد مقرر به مرحله بهره‌برداری برسند باید با جدیت روند اجرای آنها دنبال شده و همچنین اثر‌های اقتصادی این طرح‌ها برای استان تبیین شود.

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه مقر دبیرخانه همکاری‌های اقتصادی شمال غرب کشور در ارومیه قرار دارد، اظهار داشت: باید در راستای تداوم فعالیت‌ها و تحقق یافتن برنامه‌های این دبیرخانه به طور جدی تلاش شود.

دیزج‌نژاد به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان استان باید شرکت‌کننده‌ها و ویژگی‌های همه کشورهای مدعو در این اجلاس را مورد بررسی قرار داده و کشورهایی که امکان برقراری تعامل دوجانبه با آنها وجود دارد را شناسایی کنند تا سفرای آنها برای مقدمه‌چینی و مذاکرات ابتدایی به این استان دعوت شوند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول