اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی:

مردم آذربایجان‌شرقی 8.3 میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان زلزله کمک کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی از دریافت بیش از هشت میلیارد و 375 میلیون ریال کمک‌های مردم به صورت نقدی و غیرنقدی برای زلزله‌زدگان استان خبر داد.

مردم آذربایجان‌شرقی 8.3 میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان زلزله کمک کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی، حسین دشتی با بیان اینکه هر لحظه بر میزان کمک‌های مردمی افزوده می‌شود، افزود: تاکنون بیش از یک میلیارد و 265 میلیون ریال کمک نقدی و هفت میلیارد و 110 میلیون ریال کمک جنسی از مردم خیر استان برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تنها در شهرستان تبریز خیران و مردم نوع‌دوست این شهرستان 850 میلیون ریال کمک نقدی و بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال کمک جنسی اهدا کرده‌اند.

دشتی ابراز کرد: شماره حساب 8888 بانک ملی به صورت ویژه برای دریافت کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی اختصاص یافته است و همچنین شماره حساب ارزی 333 برای دریافت کمک‌ها به صورت دلار و 222 نیز برای دریافت کمک‌های مالی به صورت یورو اختصاص دارد.

دشتی خاطرنشان کرد: تمام کمک‌های واریزی به این حساب‌ها به صورت اختصاصی صرف کمک به حادثه‌دیدگان زلزله اخیر استان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اهدای کمک‌های مردمی به صورت نقدی به حساب کمیته امداد موجب افزایش توان مدیریتی این نهاد برای تهیه کالاهای نیازسنجی شده و خدمات‌رسانی بهتر و تخصصی‌تر می‌شود.

دشتی، همچنین از کمک یک میلیارد ریالی این نهاد به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی در مرحله نخست امدادرسانی خبر داد.

وی اضافه کرد: از نخستین ساعات وقوع زلزله کار نیازسنجی و بررسی مشکلات و آسیب‌های وارد شده از طریق مددکاران به صورت چهره به چهره و روستا به روستا در مناطق آسیب‌دیده آغاز شده است.

دشتی گفت: هشت هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سه شهرستان ورزقان، اهر و هریس هستند که بر اساس گزارشات اولیه تعدادی از این خانواده‌ها آسیب دیده‌اند.

عصر روز شنبه دو زمین‌لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان‌شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با 150 و 50 و 62 هزار نفر جمعیت در 116، 97 و 110 کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول