اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد

استقرار واحدهای استاندارد در مبادی ورودی کشور

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: واحدهای استاندارد در راستای نظارت بیشتر بر روند واردات باید در مبادی ورودی کشور استقرار یابد.

استقرار واحدهای استاندارد در مبادی ورودی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد عصر دوشنبه در جلسه شورای استاندارد آذربایجان‌غربی اظهار داشت: اداره گمرکات استان می‌توانند در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند تا روند واردات با نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: توجه به استاندارد کالاهای وارداتی در کنار کالاهای تولید داخل ضروری است.

دیزج‌نژاد اضافه کرد: مدیریت استاندارد استان باید با تمام توان از ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی به کشور ممانعت کند چراکه این امر بهترین و موثرترین گام در راستای حمایت از تولید داخل است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه استاندارد زمینه‌ساز اطمینان خاطر بیشتر شهروندان به کالاها و خدمات ساخت داخل است، تصریح کرد: تولید کالا و خدمات استاندارد یکی از مهم‌ترین راهکارهای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ استاندارد در جامعه خاطرنشان کرد: برای توسعه فرهنگ استاندارد در جامعه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما نقش بسزایی می‌توانند داشته باشند.

دیزج‌نژاد ادامه داد: طرح این مباحث در رسانه‌ها از جمله رسانه ملی به اعتماد شهروندان به کالاها و خدمات مورد استفاده بیش از پیش کمک می‌کند.

وی با تاکید توسعه و کاربرد هر چه گسترده‌تر استاندارد، تعمیق و ترویج فرهنگ استاندارد، اضافه کرد: تمام واحدهای تولیدی و خدماتی باید با رغبت از استاندارد شدن محصولات تولیدی و خدماتی استقبال کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه خاطرنشان کرد: همراهی واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها گامی محکم در راستای توسعه استاندارد به ویژه در حوزه توزیع است.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات هماهنگی و هم‌اندیشی می‌تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: در کنار توجه به همکاری‌ها در صورت عدم همکاری هر واحدی باید از فعالیت آن واحد با جدیت ممانعت شود تا روند استانداردسازی در استان با شتاب مناسب دنبال شود.

دیزج‌نژاد امضای تفاهمنامه با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، شورای اسلامی استان، مجمع امور صنفی و جهاد کشاورزی را در راستای کاهش مشکلات استاندارد محصولات و خدمات مختلف موثر ارزیابی کرد.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، پیشنهادات خود را برای تاثیرگذاری بیشتر استاندارد در استان ارائه کردند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول