اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی بهشهر خبر داد

پیش‌بینی برداشت 80 هزار تن شلتوک از شالیزارهای بهشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از پیش‌بینی برداشت حدود 80 هزار تن شلتوک از شالیزارهای بهشهر در سال زراعی 91 خبر داد.

پیش‌بینی برداشت 80 هزار تن شلتوک از شالیزارهای بهشهر

غلامرضا قنبری بعدازظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان بهشهر طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در بهشهر اظهار داشت: امسال 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت برنج رفت که برداشت آن از 10 روز پیش آغاز شد.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، کمبود آب نداشتیم و حدود 80 هزار تن شلتوک و 60 هزار تن برنج سفید خواهیم داشت.

قنبری با بیان اینکه شهرستان بهشهر یکی از منابع تولید برنج ارقام مختلف در استان‌های شمالی است، ادامه داد: اگر مصرف سرانه برنج هر ایرانی را 36 کیلوگرم درنظر بگیریم، این مقدار برنج استحصالی از شالیزارهای بهشهر برای مصرف سالانه 1.5 میلیون ایرانی کافی است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بهشهر همچنین درباره وضعیت کشت پنبه در این شهرستان، ابراز داشت: 900 هکتار از اراضی زراعی بخش مرکزی بهشهر به کاشت پنبه اختصاص یافت که وضعیت فعلی آن خوب است.

این مسئول تصریح کرد: یک هزار و 500 هکتار از اراضی بهشهر هم زیر کشت سویا رفته و مزارعی که در فصل بهار یا بعد از برداشت گندم کاشته شدند وضعیت قابل قبولی دارند.

دبیر کارگروه کشاورزی بهشهر با بیان اینکه زمین‌های زراعی برای کشت پاییزه آماده شدند، خاطرنشان کرد: باید با مدیریت آبی و تغذیه گیاهی محصولات خوبی داشته باشیم ضمن آنکه برای سموم مشکل نداریم فقط کشاورزان با افزایش قیمت انواع کود شیمیایی مواجه هستند که بهره‌برداران ما به ویژه در مناطق کوهستانی دغدغه بسیاری برای تامین مبلغ آن دارند.

وی به کشاورزان پیشنهاد کرد می‌توان برای گذر از این مشکل از راه حل‌هایی چون مصرف به موقع کود و استفاده از روش‌های طبیعی استفاده کرد.

قنبری در پایان به کاهش میزان تولید گندم در سال زراعی امسال اشاره کرد و اذعان داشت: در فروردین 91 و زمان خوشه‌دهی گندم با کمبود آب مواجه بودیم و در نتیجه با کاهش محصول روبه‌رو شدیم به‌طوری که سال گذشته حدود 58 هزار تن گندم و امسال 40 هزار تن گندم از اراضی زیر کشت این محصول در بهشهر برداشت شد با این توضیح که عملکرد تا 3.5 تن در هکتار سال گذشته به 3 تا 3.2 تن در هکتار در سال 91 کاهش یافت.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول