اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه اردبیل

مجتمع مسکونی ایتام اردبیل کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با حضور امام جمعه اردبیل و مسولان استانی کلنگ احداث مجتمع مسکونی ایتام و نیازمندان اردبیل به زمین زده شد.

مجتمع مسکونی ایتام اردبیل کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز برگزار شد حجت‌الاسلام سید حسن عاملی اظهار داشت: کمک به پناه دادن مظلومان و ایتام باقیات‌ و صالحاتی است که با هیچ معیار مادی نمی‌توان آن را سنجید.

وی بیان داشت: جامعه‌ای که نسبت به سرنوشت ایتام و نیازمندان بی‌تفاوت باشد، در نهایت به انحطاط و تباهی پیش می‌رود و در مقابل جوامعی که به ایتام و نیازمندان به چشم ولی نعمتان جامعه نگاه کنند روز به روز رو به تعالی سوق داده می‌شود که این آموزه را باید بیش از پیش در جامعه گسترش دهیم.

عاملی ادامه داد: خداوند حق بزرگی را بر گردن جامعه در قبال ایتام و نیازمندان قرار داده است که عمل به این وظیفه سبب می‌شود تا انسان با نزدیک شدن به خلق و خوی انسانی بیش از گذشته خود را در محضر خداوند ببیند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ایتام بر اساس طبیعت زندگی اصیل‌ترین حق خود را که حق داشتن پدر و مادر است از دست داده‌اند و در این صورت ادای این حق بزرگ و ضروری به جامعه واگذار شده و اگر این نیاز مرتفع نشود، باید منتظر عاقبت شوم برای آن جامعه بود.

وی بیان کرد: در دنیای امروزی شاهد نوعی انحطاط و تباهی برای بشریت هستیم و انسان به ظاهر متمدن به جای انسان‌پروری و کمک به همنوع در کشورهای بسیاری همچون عراق با راه‌اندازی جنگ و ترور کودکان بسیاری را از نعمت داشتن پدر و مادر محروم می‌سازد.

عاملی تاکید کرد که غرب، امروز به وضعیتی تبدیل شده که نسلی خشن تربیت می‌کند که این نسل گویی بویی از عواطف انسانی نبرده است.

وی اظهار داشت: سرمایه اصلی یک جامعه داشتن چاه‌های نفت، پول، ثروت و آسمان خراش نیست، بلکه سرمایه هر جامعه وجود احساس انسانی و همنوع دوستی است که اگر این عواطف رشد و پرورش یابد جامعه متعالی می‌شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به توجه و اهمیتی که پیامبر اکرم (ص)، امام علی و ائمه اطهار (ع) به موضوع ایتام و رسیدگی به آنها داشتند، بیان کرد: اقدام در راستای کمک به ایتام موجب سعادت برای خیرین در دنیا و آخرت می‌شود .

وی از خیرین استان اردبیل خواست تا در این زمینه فعال‌تر شده و ایتام را بیشتر زیر سایه مهر و عطوفت خود بگیرند.

مدیرعامل موسسه خیریه شکوفه‌های اردبیل نیز در این آیین ابراز داشت: هم‌اکنون این موسسه 57 کودک و نوجوان یتیم را تحت پوشش قرار دارد که این ایتام در چهار خانه مجزا از همدیگر قرار دارند.

سید آقا سید حاتمی با تقدیر از کمک خیرین به این موسسه، گفت: با کمک نیکوکاران قصد داریم با ایجاد یک مجتمع تمامی ایتام از جمله آنهایی که بردار و خواهر بوده و هم اکنون دور از همدیگر به سر می‌برند در یک مکان جمع کنیم.

وی ادامه داد: برای این منظور زمینی به مساحت 59.464 متر مربع در شهرک کارشناسان خریداری شده و قرار است این مجتمع در پنج طبقه به مساحت 2هزار و 525 متر مربع احداث شود.

به گفته سید حاتمی این موسسه به آدرس شهرک سبلان، فاز دو خیابان اتوبوسرانی، خیابان جیحون و به شماره تلفن 6612025 و 7741542 و همراه 09141521225 آماده راهنمایی خیرین برای چگونگی کمک به ایتام تحت پوشش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این آیین تعداد قابل توجهی از خیرین اردبیل و سرعین برای تامین مصالح، نیروی انسانی و کارشناسی این مجتمع اعلام آمادگی کرده و تعدادی نیز اقدام به کمک نقد برای ساخت آن کردند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول