اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

شاخص‌های منابع آب استان ارتقا یابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی خواستار تلاش بیشتر مدیران و کارشناسان برای ارتقای شاخص‌های منابع آب استان شد.

شاخص‌های منابع آب استان ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی، محمود احمدی‌بیغش در نشست مدیرعامل و معاونان این شرکت، با اشاره به محرومیت‌ها و ضرورت‌های توسعه منابع آب استان اظهار کرد: اجرای طرح‌های آب‌رسانی برای شهرها و زمین‌های پایاب سدهای استان تسریع شود.

وی همچنین به طرح‌های در دست بهره‌برداری و اجرای مدیریت منابع آب استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه طرح‌های خوبی در این زمینه اجرا شده و برآیند مدیریت منابع آب برای توسعه پایدار امیدبخش است.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: طرح‌های آب‌رسانی بسیار خوبی برای شهرهای بزرگ استان اجرا شده و اگر هم‌زمان آماده بهره‌برداری شود احتمال حضور رئیس جمهوری برای افتتاح هم‌زمان طرح‌های آب‌رسانی استان وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی نیز در این دیدار گفت: پس از تشکیل این شرکت در سال 1385 تاکنون طرح‌های بزرگی برای مدیریت و استحصال منابع آب استان طراحی و اجرا شده است.

علیرضا عامری طرح‌های آب‌رسانی به شهرهای بزرگ استان نظیر شیروان، بجنورد، اسفراین و گرمه جاجرم، مطالعه و اجرای شش سد جدید، بازگشایی رودخانه‌های داخلی و مرزی، جهش در تخصیص و جذب اعتبارات و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی برای مدیریت منابع آب را از جمله دستاوردهای بزرگ این شرکت در سال‌های اخیر برشمرد.

وی با اشاره به اظهارات برخی افراد برای زیر سئوال‌بردن کارنامه این شرکت، این اظهارات را سیاه‌نمایی خواند و گفت: سیاه نمایی برخی افراد در این زمینه به دستاوردهای دولت خدشه وارد می‌سازد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی از پیگیری استان در خصوص طرح‌های مهر ماندگار استان تقدیر کرد و افزود: طرح‌های مدیریت آب مشمول "مهر ماندگار" در استان شامل سه طرح بزرگ آب‌رسانی، سه سد در دست ساخت و شبکه‌های آبیاری زمین‌های پایاب چهار سد استان است. 

وی تصریح کرد: طرح آب‌رسانی به شهر اسفراین 94 درصد، آب‌رسانی به شهر بجنورد 87 درصد، آب‌رسانی به شهرهای گرمه و جاجرم 87 درصد و سد گلول نیز 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز در سال جاری افتتاح می‌شوند.

عامری با اشاره به اینکه کار اجرایی سدهای قزلداش و سومبار و زهکشی زمین‌های پایین دست این دو 33 درصد پیشرفت داشته است، گفت: شبکه آبیاری و زهکشی زمین‌های پایاب سد شیرین‌دره و شبکه آبیاری و زهکشی سد گلول نیز به ترتیب 92 و 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول