اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی بابل

سومین همایش نگارش کلام وحی مازندران اجرایی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با ماه مبارک رمضان، سومین همایش نگارش کلام وحی، تهذیب و قرائت با حضور خوشنویسان برتر مازندران در بابل برگزار شد.

سومین همایش نگارش کلام وحی مازندران اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، همزمان با ماه مبارک رمضان سومین همایش نگارش کلام وحی، تهذیب و قرائت با حضور خوشنویسان برتر مازندران در بابل برگزار شد.

مسئول برگزاری این همایش در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این همایش با حضور 100 نفر از خوشنویسان برتر دارای مدرک ممتاز مازندران با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با معارف قرآنی، هنرهای بومی، سنتی و تقویت ابتکارات و خلاقیت بین جوانان برگزار شد.

محمدرضا هدایتی افزود: انجمن خوشنویسان بابل 30 سال قبل تاسیس و در حال حاضر 30 نفر عضو دارد که در طی این مدت چندین نمایشگاه و برنامه فرهنگی هنری در سطح مازندران برگزار کرده، اما در مورد فعالیت قرآنی این سومین همایش است که برگزار شد.

وی ادامه داد: 114 نفر به تعداد سوره‌های قرآن از سراسر مازندران دعوت شدند که دو سوم شرکت‌کنندگان در این همایش از دیگر شهرستان‌های مازندران حضور دارند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان جرم و جنایت در ماه رمضان نسبت به ماه‌های دیگر سال بسیار کمتر است پس جذب جوانان به چنین همایش قرآنی می‌تواند آنها را از خطا دور نگه دارد.

هدایتی با اشاره به اینکه 70 میلیون ریال برای برگزاری این همایش هزینه شده، اذعان داشت: این هزینه به کمک صندوق قرض‌الحسنه ولی عصر، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره ارشاد و کمک‌های مردمی تامین شده است.

وی متذکر شد: به دلیل بکارگیری تکنولوژی در امر نوشتاری مردم کمتر از دست و مرکب برای نوشتن استفاده می‌کنند که این امر از اهمیت هنر خوشنویسی نسبت به گذشته کاسته شده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول