اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی چرام:

70 تن عسل امسال در چرام برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی چرام گفت: امسال در سطح شهرستان چرام در دو مرحله حدود 70 تن برداشت عسل خواهیم داشت.

70 تن عسل امسال در چرام برداشت می‌شود

خدارحم معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام اظهار داشت: شناختن زنبور و ارزش گذاشتن به آن فقط به خاطر عسل نادیده گرفتن اهمیت اصلی این حشره بسیار مفید و عدم درک ارزش حقیقی آن است.

وی مواد غذایی مورد نیاز زنبور عسل برای بقای اجتماعی را دو نوع دانست و اضافه کرد: مواد قندی که از شهد گل‌ها به دست می‌آید به صورت عسل طبیعی تهیه و ذخیره می‌شود و همچنین مواد چربی و پروتئینی از گرده گل گیاهان توسط این زنبور تامین می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان چرام با اشاره به اینکه گرده زنبور عسل ویژه "موم" از صمغ‌ها به وجود می‌آید، بیان کرد: گرده زنبور عسل دارای انواع مواد آلی و ویتامین‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه زنبور عسل افزون بر تولید محصولات گوناگون و اشتغال‌زایی در صنایع مختلف، مهم‌ترین نقش خود را در طبیعت ایفا می‌کند، عنوان کرد: این زنبور با دخالت در عمل گرده افشانی و افزایش تولید محصولات کشاورزی و احیای محیط زیست در طبیعت فعالیت دارد.

معتمدی تصریح کرد: شهرستان چرام یکی از شهرستان‌های مستعد جهت پرورش زنبور عسل در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.

وی تولیدکنندگان عسل را در شهرستان چرام 4 هزار و 500 کلنی زنبور عسل اعلام کرد و اذعان داشت: با توجه به متوسط تولید در سطح شهرستان در هر کلنی 12 کیلوگرم تولید عسل پیش‌بینی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی چرام افزود: پیش‌بینی می‌شود در سطح شهرستان در دو مرحله حدود 70 تن برداشت عسل داشته باشیم.

معتمدی در ادامه عنوان کرد: با توجه به بازار نسبتا خوب عسل در شهرستان‌ها و استان‌های مجاور، سود نسبتا مناسبی عاید تولیدکنندگان این محصول می‌شود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول