اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه اردبیل خبر داد

بالا بودن آمار نازایی و سقط مکرر در اردبیل

خبرگزاری فارس: متخصص ژنتیک و استاد دانشگاه‌های اردبیل از بالا بودن آمار نازایی و سقط مکرر در استان اردبیل خبر داد.

بالا بودن آمار نازایی و سقط مکرر در اردبیل

سعید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری قفقاز امیدوار است تا با ارائه متنوع‌ترین خدمات برای زوج‌های جوان که چشم انتظار تولد فرزندان‌شان هستند بتواند امید و حرکت رو به جلو را در دل‌ها و قلب‌ها زنده کند به طوری که امروز در استان اردبیل با تعداد بی‌شماری از زوج‌های نابارور و زنان دچار سقط‌‌های مکرر روبرو هستیم.

این متخصص ژنتیک تصریح کرد: ما با استفاده از روش‌های ژنتیکی، شیمایی و همچنین دستگاه‌های پیشرفته در تلاش هستیم بر این مشکلات غلبه کرده و با تشخیص نارسایی‌ها به درمان آن اقدام کنیم.

حسینی مراجعات بیماران کشور آذربایجان را بی‌شمار اعلام کرد و گفت: بخش پاتولوژی میکروبی ما نیز فعال شده و آماده سرویس‌دهی در این زمینه هستیم.

این متخصص ژنتیک در ادامه بیان داشت: ما نباید در حوزه درمان و تامین تجهیزات احساسی برخورد کنیم و به دستگاهی ‌که به صورت محدود نیاز داریم به چشم اولویت نگاه کنیم در حالی که در تمام دنیا مرسوم است تجهیزات و امکانات فراگیر و مورد مطالبه عمومی فراهم شده و اگر دستگاهی برای پاسخگویی به چند بیمار خاص موجود نباشد از توان استان‌های همسایه و حتی کشورهای همجوار استفاده می‌شود.

حسینی ابراز داشت: در تمام دنیا نیز راه و روش بر این مبناست که موارد خاص و استثنایی آزمایش و درمان بیماری‌ها در یک شهر منحصر به فرد وجود داشته باشد و نیازی نیست این تجهیزات گران قیمت که شاید سالانه کاربردی دو سه موردی داشته باشد خریداری شود.

این استاد دانشگاه در پایان اظهار داشت: آذری‌ها نیز به دلیل اینکه فرهنگ نزدیک به مردم استان اردبیل دارند عمده مراجعاتشان در حوزه نازایی مرکز قفقاز است.

وی علت دیگر حضور مردم آذربایجان در مراکز درمانی ایران به خصوص اردبیل را پایین بودن و هزینه‌های درمان نسبت به سایر کشورها اعلام کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول