اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

روز قدس روز فریاد و ظلم‌ستیزی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: روز قدس روز فریاد و ظلم‌ستیزی است و همه مردم ایران علیه ظلم و استکبار فریاد سر خواهند داد.

روز قدس روز فریاد و ظلم‌ستیزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده در خطبه‌های امروز نماز‌ جمعه تویسرکان با بیان اینکه گستره تقوای الهی به اندازه گستره واجبات الهی و ترک محرمات است، اظهار کرد: یکی از اوامر الهی که اطاعت آن بر ما واجب و عین تقوا و بلکه دیگر واجبات با پذیرش این واجب مورد قبول است، اطاعت از ولایت امیرالمؤمنین و فرزندان پاک آن حضرت است.

وی افزود: قرآن می‌فرماید اطاعت از اولی‌الامر که به اعتقاد شیعه امام علی (ع) و فرزندان پاک اوست اطاعت از پیامبر گرامی اسلام است و پیروی از پیامبر پیروی از اسلام و قرآن است.

خطیب جمعه تویسرکان اضافه کرد: پیامبر نیز فرمود من قرآن و عترت را برای شما به یادگار گذاشتم اما متأسفانه عده‌ای به ظاهر مسلمان که ادعای مسلمانی و اطاعت از پیامبر داشتند سخن پیامبر را زمین گذاشتند و قرآن ناطق را رها کردند.

وی تاکید کرد: قلب رسول گرامی اسلام جایگاه هیچکس جز علی (ع) نبود چون آن حضرت بوی رسالت را از پیامبر استشمام کرده بود و کسانی که چشم و گوش باطن آنها کر و کور بود نمی‌توانستند بوی رسالت را استشمام کنند و به همین دلیل بود که عده‌ای دنیاپرست علی (ع) را 25 سال خانه‌نشین کردند در حالی که خوب می‌دانستند علی (ع) دارای چه جایگاه بلندی نزد خداوند و پیامبر (ص) است.

ارزنده در ادامه سخنان خود با انتقاد از عدم ساماندهی حافظان و قاریان قرآن شهرستان تویسرکان گفت: با وجود اینکه تویسرکان در بحث حفظ و قرائت قرآن در بین اقشار مختلف جایگاه خوبی دارد و در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، ساماندهی مناسبی ندارد حافظان و قاریان متفرق هستند و آمار درستی از آن در دست نیست.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته در جلسه شورای فرهنگ عمومی در این هفته این مشکل پیگیری می‌شود اما در کنار این حرکت از افراد دارای سرمایه هم می‌خواهیم تا ما را در این راه به طرق مختلف اعم از وقف یا کمک مالی یاری کنند.

امام جمعه تویسرکان سپس با اشاره به فرا رسیدن روز قدس تصریح کرد: روز قدس روز فریاد و ظلم‌ستیزی است و هفته آینده همه مردم ایران در عصری که ظلم و ستم بیداد می‌کند و به اوج خود رسیده و از طرف دیگر بیداری اسلامی و آزادیخواهی رواج پیدا کرده، علیه ظلم و استکبار فریاد سر خواهند داد.

وی خبرنگار را حرکت‌‌بخش خواند و گفت: خبرنگار باید واقعیت‌سنج، آزاداندیش و آزادمرد باشد چرا که خداوند به او نعمتی داده که می‌تواند اگر آگاه باشد در مقابل انواع فسادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بایستد.

ارزنده با بیان اینکه یک خبرنگار می‌تواند آمر به معروف و ناهی از منکر باشد، خاطرنشان کرد: وقتی خبرنگار فساد را به اطلاع مردم می‌رساند فاسدان دست و پای خود را جمع می‌کنند لذا وظیفه خبرنگار بسیار مهم است.

امام جمعه تویسرکان با تبریک پیروزی ورزشکاران ایرانی در المپیک 2012 افزود: برخی فکر می‌کنند مسلمانی فقط به رفتن به مسجد است اما این گونه نیست، وقتی ورزشکار ما با چادر و حجاب در مقابل دوربین‌های جهان قرار می‌گیرد و به مسلمان بودن و حجاب خود افتخار دارد نمونه‌ای از معرفی اسلام به جهانیان است.

وی با انتقاد شدید از هزینه‌هایی که برای فوتبال می‌شود و دستاوردی هم ندار‌د، یادآور شد: ورزشکاران ایران اسلامی در المپیک با کسب مدال‌های رنگین افتخار برای کشور کسب می‌کنند و در آنجا با ذکر نام ائمه اعتقادات خود را اعلام می‌کنند اما از کمترین‌ها برخوردار هستند اما فوتبال ما که میلیاردی برای خرید یک بازیکن هزینه می‌شود و حتی می‌گویند این کم است، چه گلی به سر کشور می‌زنند بلکه به دروازه خودی هم گل می‌زنند.

 انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول