اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد

آغاز برداشت عسل بهاره در نیشابور

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور از تولید بیش از 50 هزار کیلو عسل بهاره در شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت عسل بهاره در نیشابور

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، به نقل از روابط عمومی این اداره، مهندس غلام‌رضا نبوی‌نامقی افزود: نیشابور با داشتن موقعیت خاص جغرافیایی، وجود رشته کوه‌های بینالود و استقرار دو ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل و 250 زنبورستان، به عنوان قطب پرورش این حشره مفید در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: بارندگی‌های مطلوب و به‌موقع بهاری، شهد گل‌ها و پوشش گیاهی مناسب از جمله عواملی است که سبب فعالیت چشمگیر زنبورهای عسل در سال جاری شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان نیشابور نیز با اشاره به آغاز برداشت عسل بهاره تولیدی زنبورستان‌های شهرستان گفت: از اوایل مرداد ماه تا کنون 50 هزار کیلو عسل بهاره برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود جمع برداشت عسل بهاره و پاییزه سال جاری به  100 هزار کیلوگرم برسد.

غلام‌علی جعفری افزود: شرکت تعاونی زنبورداران نیشابور با بیش از 300 عضو فعال و بیش از 20000 کلنی زنبور عسل، در راستای هدایت، ساماندهی و پشتیبانی‌های لازم از تولیدکنندگان عسل شهرستان، با هدف افزایش کمی و کیفی عسل تولیدی فعالیت‌های مطلوب و موثری به‌عمل آورده است.

وی تأکید کرد: این شرکت آمادگی دارد تا در صورت تمایل اعضا و تولیدکنندگان، با انجام آزمایش‌های فنی لازم، پس از اطمینان و درج مهر سلامت روی عسل‌های تولیدی، نسبت به ارائه و عرضه به مصرف‌کنندگان اقدام کند.

وی به مصرف‌کنندگان عسل توصیه کرد: از خرید عسل‌های ارائه شده توسط افراد دوره‌گرد که به هیچ وجه مورد تایید شرکت تعاونی زنبورداران نیست خودداری کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول