اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی خواستار شد

تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی شهرستان دشتی

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی خواستار تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی شهرستان دشتی شد.

تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی شهرستان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی سید علی هاشمی صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان دشتی، کارگاه‌های آموزشی آموزش پیش از ازدواج، پیشگیری از اعتیاد برای گروه‌های هدف و تنظیم خانواده، رونق بخشیدن به ورزش و امور جوانان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، نشاط آور و مفرح در شهرستان را مورد تاکید قرار داد و خواستار پیگیری جدی مصوبات این کارگروه از دبیر آن شد.

فرماندار دشتی افزود: برای از بین بردن خلأ فرهنگی و اجتماعی باید از نظرات و تفکرات کارشناسان و صاحب‌نظران و تجارب ارزنده آن‌ها به منظور تقلیل آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد و با دید عمیق به حل آن همت گذاشت.

وی تصریح کرد: اعضای کارگروه باید با همکاری و تعامل همه جانبه به منظور تقلیل آسیب‌های اجتماعی در اجرای ماموریت، با دلسوزی کامل و اخلاص اقدام کنند.

هاشمی از معاون سیاسی فرماندار خواست تا هر کدام از ادارات یک نماینده آگاه را برای حضور در جلسات کمیته کارگروه اجتماعی فرهنگی معرفی کنند و از دانشگاه‌ها و آموزش پرورش نیز خواستار همکاری در توزیع، نشر، چاپ و تهیه بروشور شد.

نماینده عالی دولت در دشتی با اشاره به اینکه اگر نیروها مسجدی شدند، می‌توانند در تمام قسمت‌ها قوی و خوب عمل کنند گفت: مسجد پایگاه و محور کار ما است زیرا امام جمعه، استاد دانشگاه، کارمند، مسئول و رده‌های مختلف در مسجد حضور دارند و یک بخش کار ما مساجد است.

هاشمی یادآور شد: یکی از برنامه‌های مسجد کلاس‌های آموزشی هستند که در حال حاضر در تمام مساجد شهرستان دوره‌های آموزش متفاوت فعال هستند و اداره تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی و هم اوقاف و امور خیریه برنامه‌های خوبی در مسجد دارند انجام می‌دهند.

نماینده ارشد دولت دهم به توزیع اعتبارات در بخش فرهنگی در دشتی خاطر نشان کرد: اعتبارات بسیار خوبی به مساجد شهرستان اختصاص پیدا کرد به‌طوری که در مجموع 125 میلیون تومان به این بخش اختصاص داده شد.

وی به فضای سبز در شهرهای شهرستان دشتی اشاره کرد و گفت: هر چه سبزه بیشتر باشد نشاط جامعه ما بیشتر خواهد شد و در این راستا از شهردار خورموج می‌خواهیم نسبت به افزایش فضای سبز اقدام کند.

هاشمی در ارتباط با شبکه بهداشت تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در تمام زمینه‌ها پیشرفت و ترقی حاصل شود و دچار آسیب نشویم و در تهدید قرار نگیریم باید به آموزش اهمیت ویژه‌ای بدهیم.

وی افزود: درج پیام‌های بهداشتی برای سلامت و امنیت روانی یکی از مصوبات جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان دشتی است که باید توسط شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و نیروی انتظامی شهرستان انجام شود.

هاشمی به فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح بینش و آگاهی عمومی اشاره کرد و خواستار تهیه اطلس فرهنگی و اجتماعی شهرستان شد.

فرماندار دشتی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ 400 میلیون تومان به شهرک صنعتی اختصاص داده شده است گفت: در حال حاضر به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی پالایشگاه قیر در شهرک صنعتی هستیم و امیدواریم با همکاری مسئولان شاهد جذب و راه‌اندازی آن باشیم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول