اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم خواستار شد

اهتمام مسئولان نسبت به فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: متصدیان فرهنگی و مسئولان مالیاتی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات داشته باشند.

اهتمام مسئولان نسبت به فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با مسئولان اداره کل مالیات استان قم با اشاره به اینکه اداره مالیات یکی از مهم‌ترین نهادهای کشور است اظهار کرد: در بخش اخذ مالیات و تفهیم این معنا به آحاد مردم دچار ضعف فرهنگی و اجرایی هستیم.

وی بیان داشت: هنوز در باور مردم این حقیقت به‌وجود نیامده که پرداخت مالیات علاوه بر وظیفه شرعی و قانونی، یک وظیفه انسانی است.

سعیدی تاکید کرد: متصدیان فرهنگی و مسئولان مالیاتی باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: اگر مطالبه مال از اشخاص با توجیه و تبیین هدف آن همراه باشد تاثیر بسزایی در تحقق پرداخت صحیح، به موقع و کامل مالیات خواهد داشت.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه کشور یک خانه بزرگ است افزود: مردم باید توجه داشته باشند همانطور که خانه شخصی‌ آنان هزینه‌هایی دارد، ایجاد امنیت و رفاه در خانه بزرگ آنها یعنی کشور نیز هزینه‌هایی در پی دارد.  

سعیدی ابراز داشت: باید برای مردم تبیین شود که نهادهای مختلف کشور برای تامین نیاز آنها و ارائه خدمات، هزینه‌هایی را متحمل می‌شوند که تامین بخشی از آن به عهده افرادی است که از خدمات ارائه شده بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال آسفالت کاری خیابان‌ها توسط شهرداری، ارائه خدمات درمانی توسط ارژانس، برقراری نظم و امنیت توسط نیروی انتظامی هزینه‌های زیادی دارد که قسمتی از آن باید توسط مردم تامین شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه پرداخت مالیات ادای دِین است یادآور شد: باید مردم به این باور برسند که اداره مالیات نهادی خدمتگزار است و باری از دوش مردم بر می‌دارد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول