اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه گذشته صورت گرفت

افزایش مشارکت مردم فارس در پرداخت مالیات‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: در سه ماه گذشته مشارکت مردمی در پرداخت مالیات‌ها افزایش یافته است.

افزایش مشارکت مردم فارس در پرداخت مالیات‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرهاد مومنی بعد از ظهر امروز در دویست و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: مشارکت مردمی در پرداخت مالیات‌ها طی سه ماه گذشته در این استان افزایش چشم‌گیری داشته است که این حرکت نشان از توجه مردم فارس به توسعه و پیشرفت است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس افزود: 40 درصد از ترکیب مالیاتی به افراد حقوقی مربوط می‌شود و 30 درصد از مالیات‌دهندگان نیز افراد حقیقی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: ارائه مالیات از جمله مواردی است که می‌تواند باعث جذب سرمایه‌گذاران باشد.

وی ادامه داد: زمانی که مردم یک شهر و یا استان با پرداخت به موقع مالیات خود باعث شکوفایی و رونق استان و شهر خود می‌شوند به طور حتم سرمایه‌گذار نیز به امنیت این منطقه واقف می‌شود و آن موقع است که سرمایه‌های خود را برای دریافت سود متناسب به شهر و استان وارد می‌کند.

مومنی با بیان اینکه پرداخت مالیات نشان از شفاف‌بودن یک جامعه است، گفت: در فارس و شهر شیراز این موضوع به خوبی درک شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته 246 هزار اظهارنامه مالیاتی در شهر شیراز داشته‌ایم، تصریح کرد: 95 درصد آنها به صورت الکترونیکی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: از جمله محل‌هایی که با استفاده از مالیات‌ها بخشی از هزینه‌های خود را تامین می‌کند شهرداری‌ها هستند که در این میان مردم باید به فکر توسعه شهر و روستای خود باشند.

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته 134 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان پرداخت شده است، بیان کرد: از 134 میلیارد تومان پرداخت شده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان حدود 83 میلیارد تومان به شهرداری شیراز رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در پایان گفت: طی سه ماه گذشته 13 میلیارد تومان به شهرداری شیراز پرداخت شده که این رقم تا پایان تیر ماه به 20 میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول